וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרויחות הגדולות מהירידה בדולר - רשתות האופנה

נתן שבע

5.10.2006 / 16:31

על פי דש איפקס גם קרדן ונייר חדרה מרוויחות מהשפל בדולר. המפסידות - אלביט מערכות ותפרון


הדולר לא מפסיק לרדת וקובע מדי יום שפל חדש. בשלושת החודשים האחרונים איבד הדולר כ-5% ולכך עשויה להיות השפעה על חברות מסוימות שנסחרות בבורסה. משה משגב, מנהל מחלקת המחקר של דש איפקס, העריך כי המרוויחות הגדולות בעקבות הירידה בדולר הן חברות האופנה גולף, קסטרו, פוקס והמשביר אופנה.

"רשתות האופנה האלה מוכרות בשקלים אך מייבאות את החולצות שלהן מסין, כך שעלות המכר קטנה. אני מניח שזה לא יגולגל באופן מיידי על הצרכן ויוביל להנחות. עם זאת, צריך לסייג שחברות כאלה קונות את המלאי שלהן 3-2 פעמים בשנה, כך שאם זה נופל לא בתזמון נכון אז הן לא ירוויחו מכך. עלות המכר מהווה כ-50% מסך ההוצאות של החברות האלה, כך שבהנחה שאם הדולר נחלש ב-4% הרי שנראה שיפור של 2% ברווח הנקי", אומר משגב.

מרוויחה נוספת יכולה להיות קרדן ישראל (שפועלת גם בתחום הנדל"ן), שמחזיקה ב-UMI המייבאת, בין היתר, את דגמי שברולט ואופל האמריקאיות. "קדרן היא יבואנית הרכב העיקרית מוטה דולר לעומת קמור שהיא מוטת יורו ודלק רכב מוטת ין. ייתכן כי הירידה בדולר תדרבן אותם לצאת בהנחות ובכך להגדיל את נתח השוק שלהם - למכור יותר ולהרוויח יותר", אומר משגב.

מרוויחה נוספת היא מפעלי נייר חדרה. "רוב ההוצאות של החברה הן דולריות - חומרי הגלם נרכשו בחו"ל והחברה מוכרת בשקלים. עם זאת, חברות מעין אלה עשוים הגנות מפני התחזקות הדולר כך שחלק מהרווח מקוזז", אומר משגב.

משגב מוצא, כי המפסידות העיקריות מכך הן אלביט מערכות ותפרון. "כל החוזים של החברה הם בדולרים, כך שהפגיעה היא ישירה בשורת ההכנסות שמונחים שקליים. 20%-10% מהוצאותיה של החברה הן שקליות, כך שירידה של 4% בדולר יכולה להוביל לפגיעה של עד 0.8% בשורה התחתונה".

מניה אחרת שעשויה להיפגע היא תפרון. מכירות החברה מבוצעות בעיקר לארה"ב לחברת נייק, כך שבמושגים שקליים ישנה פגיעה. בנוסף, עד 20% מההוצאותיה הן שקליות וכוללות שכר הנהלה והוצאות בגין המתפרה שלה בארץ", הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully