וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו בשיא של חמש שנים על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי יוריד הריבית

הדר תדמור

9.10.2006 / 13:08

יצרנית הפלדה קורוס גרופ רשמה את העלייה החדה ביותר בלונדון - 16.1% - על רקע רכישתה האפשרית



בורסות המניות באירופה עלו לשיא של חמש שנים, על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי בארה"ב יוריד את הריבית בשל האטה בצמיחה הכלכלית. מגזר הנפט הוביל העליות, בעקבות עלייה במחיר הנפט הגולמי. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600, מדד פן-אירופאי רחב, עלה ב-0.6% לרמתו הגבוהה ביותר מאז מאי 2001 - 344.99. בורסת לונדון עלתה ב-0.6%; פרנקפורט עלתה ב-0.5%; פאריס עלתה ב-0.6%.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) העלה היום, כצפוי, את הריבית בגוש היורו ל-3.25%, העלאה של 0.25%. נגיד הבנק המרכזי, ז'ן קלוד טרישה, אמר כי יתכן שיידרשו העלאות ריבית נוספות על מנת להגביל את האינפלציה, על רקע הצמיחה הכלכלית. הבנק המרכזי של בריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי זה החודש השני ברציפות, בשיעור של 4.75%.



מחיר הנפט מתאושש עתה. אופ"ק, ארגון יצואניות הנפט, האחראי על למעלה מ-40% מתפוקת הנפט העולמית, החליט באופן בלתי רשמי על קיצוץ בתפוקת הנפט - כך פירסם ה"פיננשל טיימס". לפי העיתון, הארגון הסכים על קיצוץ של מיליון חביות ליום, במטרה לייצב את מחיר הנפט מעל ל-55-50 דולר לחבית. כרגע נסחרים מחירי החוזים על הנפט למסירה בנובמבר בעלייה של 1% לרמה של 60.01 דולר לחבית בניו יורק. בכירים באופ"ק הכחישו את הדיווחים.



בעקבות העלייה במחירי הנפט נרשמה עלייה במגזר הנפט באירופה. מניית בריטיש פטרוליאום (סימול BP.L) עלתה ב-0.9%; רפסול הספרדית (סימול REP.MC) עלתה ב-2.4%; טוטאל הצרפתית (סימול TOTF.PA) עלתה ב-1.3%; סטאטויל הנורווגית (סימול STL.OL) הוסיפה ב-2.7%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L) רשמה עלייה של 0.8%.



במגזר הכרייה והמתכות נרשמו עליות, על רקע עליית מחירי הסחורות. מחיר הזהב מתאושש משפל ועולה ב-1% למחיר 572.6 דולר לאונקיה. מחיר הנחושת עלה ב-2.9% ל-3.297 דולרים לליברה. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-4.1%; ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, עלתה ב-3.6%. יצרנית הפלדה הבריטית קורוס גרופ (סימול CS.L) זינקה ב-16.2% לאחר שדווח כי יצרנית הפלדה ההודית טאטה סטיל שוקלת להגיש הצעת רכש עבורה.



ריאן-אייר (סימול RYA.L), חברת הטיסות המוזלות הגדולה באירופה, ירדה ב-1% לאחר שהגישה הצעת רכש לחברת התעופה האירית אייר לינגוס בעבור 1.48 מיליארד יורו (1.88 מיליארד דולר). זאת, כחלק ממאמציה של ריאן-אייר ליצור חברת תעופה אירית אחת גדולה שתשלוט בשוק הטיסות באזור. אייר לינגוס עלתה ב-15%.



מניות ההימורים באינטרנט נסחרו במגמה מעורבת היום, לאחר טלטלות הימים האחרונים. ספורטיגבט (סימול SBT.L) עלתה ב-14.3%; פארטיגיימינג (סימול PRTY.L) ירדה ב-0.6%; אמפייר אונליין (סימול EOL.L) של נעם לניר עלתה ב-4.7%; 888 (סימול 888.L) של האחים שקד ובן-יצחק ירדה ב-2.6%; פלייטק (סימול PTEC.L) של טדי שגיא רשמה ירידה של 1.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully