וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי חזר לעלות ונסגר מעל ל-60 דולר לחבית - על רקע חששות כי אופ"ק יקצץ התפוקה

מיכל רמתי

5.10.2006 / 21:49

לפי דיווחים בתקשורת העולמית, אופ"ק החליט על קיצוץ של מיליון חביות ביום במכסות התפוקה שלו



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בנובמבר עלו ב-1% למחיר 60.05 דולר לחבית. זאת לאחר שמוקדם יותר היום הגיע מחיר הנפט ל-60.90 דולר לחבית, על רקע דיווחים כי אופ"ק, קרטל יצואניות הנפט האחראי על למעלה מ-40% מהתפוקה העולמית, מתכוון לקצץ את מכסות התפוקה שלו. קיצוץ בתפוקה עשוי להגביר את הלחץ כלפי מעלה על מחיר הנפט, בייחוד לקראת החורף.



אופ"ק מתכוונת להפחית את תפוקת הנפט היומית שלה במיליון חביות ליום, או 4%, על רקע העודפים בשווקים העולמיים, לדברי בכירים בארגון. בספטמבר שאבו מדינות אופ"ק 29.47 מיליון חביות נפט ביום. סעודיה, היצואנית המובילה באופ"ק, תישא במרבית הנטל שנוצר מרצונו של הקרטל לבלום את צניחת מחירי הנפט, שירדו ב-23% מאז ה-14 ביולי, אמר בכיר באופ"ק לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי הבכיר, כוונת הארגון היא לייצב את מחיר הנפט ברמה של 50-55 דולר לחבית.



נשיא אופ"ק, אדמונד דאוקורו, אמר בשבוע שעבר על רקע נפילת הנפט אל מתחת לרמה של 60 דולר לחבית, כי "יש לעשות משהו כדי להבטיח את יציבות מחיר הנפט". אופ"ק החליט ב-11 בספטמבר, להותיר ללא שינוי את מכסות התפוקה של המדינות החברות בו, ברמה של 28 מיליון חביות נפט ליום. ישיבתו הבאה של הארגון מתוכננת ל-14 בדצמבר. היום אמר דאוקורו כי חלק מחברות הארגון רצו להקדים פגישה זו על רקע השינויים הצפויים במכסות התפוקה. עוד אמר דאוקורו כי לדעתו שינוי מועד הפגישה דרוש רק אם בכוונת הארגון לקצץ את המכסות בצורה משמעותית יותר. דאוקורו, שר הנפט של ניגריה, הכחיש כי הארגון הצליח להגיע להסכם על קיצוץ התפוקה.



לפי דיווחים, סעודיה תצמצם תפוקתה בכ-300 חביות ליום מתפוקה של 9.1 מיליון חביות ליום. לפי דיווח ב"פייננשל טיימס", סעודיה למעשה כבר קיצצה תפוקתה בכ-200 אלף חביות ביום מרצונה. ונצואלה וניגריה הודיעו בשבוע שעבר כי גם הן מקצצות בתפוקה באופן רצוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully