וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוסי האג"ח בחודשיים האחרונים: מעל מיליארד ש'

גולן פרידנפלד

6.8.2001 / 19:36

הערכות: שוק הגיוסים בפני מיצוי ולא יחלחל לחברות הקטנות

גיוסים בדרך של הנפקת איגרות חוב הפכו לדבר שבשגרה בעת האחרונה. בחודשיים האחרונים גייסו החברות הגדולות במשק סכום של כמיליארד שקל, המוקדש רובו ככולו לגיוון מקורות המימון של הפירמות.

העניין פשוט למדי: בעוד הריבית במשק יורדת - וההערכה היא שהתופעה תימשך גם בחודשים הקרובים - הרי שהמשקיעים הפרטיים והמוסדיים מעוניינים למצוא אפיקי השקעה עם תשואה גבוהה יותר מזו שהבנקים יכולים לספק להם כיום. מצד שני, החברות מעוניינות לגוון את מקורות המימון שלהן ומסבות הלוואות מהבנקים, שנלקחו בריבית גבוהה יותר בעבר, להלוואות באיגרות חוב בריבית נמוכה יותר ולתקופות ארוכות יותר. בנוסף, סובל שוק המניות משפל בכל הקשור להנפקות, ולכן פונות מרבית החברות לגיוסים בדרך של איגרות חוב.

מקורות בענף מסרו כי לרוב מאופיין תהליך גיוסי האג"ח בכך שהוא מתחיל בחברות הגדולות, ממש כפי שקורה כיום, ובשלב מאוחר יותר הוא מקיף וכולל גם את החברות הקטנות יותר. להערכתם, השוק המקומי קרוב מאוד למיצוי הפוטנציאל שלו מבחינת היקף הגיוסים ולא יגיע לחברות הקטנות.

בנוסף לחברות המצוינות בטבלה, ידוע כי גם חברת הביטוח הפניקס מתכננת לגייס סכום של 80-150 מיליון שקל בכתבי התחייבויות צמודות מדד, כך שאם התיאוריה של הפעילים בשוק אכן נכונה, הרי שזו צפויה להיות אחת ההנפקות האחרונות בשוק לתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully