וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: היועמ"ש מזוז יאמץ את המלצת המשטרה המתגבשת ויגיש נגד קצב כתב אישום בעבירות המין

יובל יועז

6.10.2006 / 8:11

במשרד המשפטים מקווים להעמיד את קצב לדין תוך שלושה שבועות עד חודש



מאת יובל יועז ויהונתן ליס



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, צפוי לאמץ את המלצת המשטרה המתגבשת ולהגיש כתב אישום נגד הנשיא משה קצב בעבירות המין שהוא נחשד בביצוען. בנוגע לאפיקי החקירה האחרים - החשדות בעניין החנינות והאזנות הסתר נגד הנשיא, והחשד לסחיטה באיומים מצד המתלוננת א', לשעבר עובדת בית הנשיא - לא תימסר לפרקליטות המלצה חד משמעית של המשטרה.



המשטרה תסיים בימים הקרובים את השלמות חקירת קצב בגין תקיפות מיניות שביצע, לפי החשד, בכמה מהמתלוננות נגדו. לפי גורמים בכירים המעורים בחקירת הנשיא, המשטרה תעביר את חומר החקירה לפרקליטות מחוז ירושלים, בצירוף הודעה שבנוגע לעניין זה, נמצאה תשתית ראייתית נגד קצב המספיקה להגשת כתב אישום נגדו.



בתוך כך, תלונה על אונס הוגשה אתמול (חמישי) נגד עורך הדין עמוס מיימון, שכיהן במשך תקופה קצרה כמנכ"ל בית הנשיא, בראשית תקופתו של קצב. בכוונתה של אשה נוספת להגיע ולהגיש תלונה דומה נגד מיימון. זאת לאחר ששלשום התלונן מיימון נגד שתי הנשים על סחיטה ואיומים.



במשרד המשפטים מקווים להביא קצב לדין תוך שלושה שבועות עד חודש



מזוז עצמו כבר קיבל לידיו חלק מחומר החקירה והסיכומים, והוא יעיין בהם במקביל לכתיבת חוות הדעת מטעם פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, ששימש הפרקליט המלווה במהלך החקירה. במשרד המשפטים מקווים לצמצם ככל הניתן את לוח הזמנים לטיפול בתיק ולקבל החלטה סופית בנוגע להעמדתו של קצב לדין בתוך שלושה שבועות עד חודש ימים. מזוז היה זה שהורה למשטרה לצרף לחומר הראיות המלצה מטעמה אם ראוי להגיש כתב אישום בכל אחד מהחשדות, כיוון שמדובר בתיק המבוסס על אמינות הנחקרים.



ועם זאת, במערכת אכיפת החוק עדיין מנסים להנמיך ציפיות בנוגע לתיק קצב. גורמים המקורבים לחקירה אמרו השבוע, ש"הסבירות להגשת כתב אישום נגד הנשיא זהה לסבירות שהתיק נגדו ייסגר לבסוף בלא כלום", וש"כל האופציות פתוחות". במכתב ששיגר שלשום עוזרו של מזוז, עו"ד רז נזרי, לפרופ' דוד ליבאי, סניגורו של קצב, נאמר: "טרם התקבלה החלטה באשר לקיומה של תשתית ראייתית שתאפשר הגשת כתב אישום נגד מי מהמעורבים בפרשה, וממילא גם לא התקבלה החלטה בשאלת הנושאים שייכללו בכתבי האישום, ככל שיוגשו".



המכתב מטעם מזוז בא בתשובה למכתב קודם של ליבאי, שבו נאמר: "לא ניתן להפריד בין חקירת הסחיטה לחקירת הגרסה המינית של א'. הסבירות היא שא' הסתבכה בעבירה חמורה של סחיטת נשיא המדינה. לא' נודע מהתקשורת על העברת הנושא לטיפול מזוז, והיה לה זמן להכין את הגנתה. ניתן להבין שהגנתה מורכבת לפחות משתי טענות - 'לא סחטתי' ו'אכן היו הטרדות מיניות נגד רצוני בדרגת חומרה של אינוס'.



"בקלטת אין זכר ליחסים מיניים כלשהם בין הנשיא לא'. מתוך הפרסומים ניתן להניח כאילו הנשיא סומן כמטרת החקירה ואילו סיפור הסחיטה הונח הצידה. אם כך נעשה, הרי שהחקירה חסרה את העיקר, את המניע של א' לבדות מסכת של מעשי אונס כדי להטות את החקירה מהאשמת סחיטה לתחום המגרה של יחסי מין אסורים".



הפרקליטות תשתמש גם בעבירות שחלה עליהן התיישנות



עם הגשת המלצתה של המשטרה לפרקליטות, תבחן המערכת הפוליטית את התנהלותו של קצב - האם יחליט להודיע על נבצרות זמנית עד החלטתו הסופית של היועץ המשפטי, או שמא ימשיך לכהן בתפקידו ולהפעיל את כל סמכויותיו עד החלטה פורמלית על הפסקת כהונתו. במשטרה ובפרקליטות אספו חומרי חקירה הנוגעים לכל הנשים שהגישו תלונה נגד הנשיא על תקיפות מיניות.



על חלק מתלונותיהן לא חלה כל התיישנות בוודאות, על חלק חלה התיישנות, ועל חלק מהן יתברר בהמשך אם חלה התיישנות, בהתאם לסעיף העבירה שייבחר. בכל מקרה, בפרקליטות מתכוונים לעשות שימוש גם בתלונות שעליהן חלה התיישנות כדי להוכיח "שיטה" ו"דפוס פעולה" מצד קצב, ולהעלות לדוכן העדים - במידה שאכן יוגש כתב אישום - גם נשים שתלונותיהן לא ייכללו בכתב האישום.



ואולם בסביבתו של קצב עומדים על כך שחקירתו התמקדה בשלוש נשים בלבד, ושגם חומר הראיות בעניינן גבולי ובעייתי. בעקבות פרסום המלצתה של המשטרה אמר אמש עו"ד ציון אמיר, בא-כוחו של קצב, כי "עדיין לא התקבלה שום החלטה בעניין, הדברים ייבחנו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה בבוא העת, כשחומר החקירה יגיע לידיו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully