וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה זינקה ב-10% בארבעה שבועות; הבנקים: העליות צפויות להימשך; הרבעון הרביעי מסורתית חיובי

נתן שבע

6.10.2006 / 9:55

העליות בשוקי העולם והצפי להורדת ריבית בישראל הן חלק מהסיבות שעשויות למשוך את הבורסה מעלה



העליות בבורסה נמשכו גם השבוע עם זינוקים של 2.5% ו היא משלימה זינוק של 10% בארבעה שבועות של עליות שערים רצופים. הבורסה רחוקה כ-5% בלבד מרמת השיא שנקבעה במאי השנה. בהתאם לרוח החגיגה בשווקים, כלכלני הבנקים לא יוצאים כנגד המגמה ומעריכים כי בטווח הקצר העליות יימשכו.



בבנק הפועלים מציינים כי הרבעון הרביעי שהתחיל השבוע מאופיין באופן מסורתי בעליות שערים, בעיקר החודשים נובמבר-דצמבר. הסיבה העיקרית היא רצונם של המשקיעים להשביח את תשואתם השנתית ממנה גם נגזרים הבונוסים שלהם. גם התשואות הנמוכות, אותן השיגו המשקיעים מתחילת השנה כשהמדדים הכבדים טיפסו בכ-5%-4% עשוייה לדרבן את המשקיעים.



בבנק הפועלים, בדומה לשבועיים האחרונים, ממליצים להמשיך את החשיפה למניות, בשל מספר גורמים שעשויים להשפיע לחיוב על השוק בחודשים הקרובים. האווירה החיובית בשוקי המניות בעולם מקרינה לחיוב גם על השוק המקומי, התחזקות השקל וציפיות האינפלציה הנמוכות מגבירות את הסבירות להורדת ריבית קרובה - והבורסה אוהבת הורדת ריבית. ירידת מחיר הנפט מקלה על חברות רבות, כמו מניות במגזר הכימיה, הפלסטיקה והתחבורה. נתונים כלכליים טובים ממשיכים להתפרסם וצפוי כי גם ברמת המיקרו תמשכנה החברות להציג תוצאות חיוביות (למעט אולי פגיעה זמנית ברבעון השלישי בשל המלחמה).



מנגד, מעריכים בבנק הפועלים, כי יש מספר סיכונים שעדיין מרחפים מעל השוק ובינהם הקשיים במערכת הפוליטית, הסכנה הביטחונית (למרות שזו ירדה דרמטית בחודש האחרון), והחשש מפני גלישת הכלכלה האמריקנית להאטה, שעלולה להעיב על הכלכלה הגלובלית. בבנק עדיין ממליצים על אסטרגיה של בחירת מניות ספציפית ולא על השקעה ישירה במדדים.



בבנק לאומי עדיין בוחרים להקדים ולכתוב כי הסיכון הגלום בשוק עודנו גבוה יחסית לנוכח הריבוי בגורמי אי הוודאות. יחד עם זאת, הם מציינים, כי תנופת התיקון בשווקים מעבר לים צפוייה להמשיך ולמשוך גם את שוק המניות המקומי.



בטווח הארוך, מציינים בלאומי, בהנחה שהצמיחה בעולם תימשך בקצב הצפוי כיום ובמידה שלא יחולו התפתחויות שליליות דרמטיות במישור הביטחוני' המדיני והכלכלי באזורינו, אנו צפויים להיות עדים להמשך עליות השערים, אם כי צפויה במקביל לכך להירשם גם עלייה ברמת התנודתיות בשוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully