וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את דירוגי האשראי לטווח הארוך של אלקטל ומרקוני

עפרה שלו

6.8.2001 / 21:35

חברת דירוג האשראי הסבירה את הורדת הדירוג בהאטה בביקוש למוצריהן; התכווצות השקעות ההון פוגעת ביצרניות ציוד הטלקום, שרושמות הפסדים ומקצצות את כוח העבודה

חברת דירוגי האשראי S&P הורידה את דירוגי האשראי לטווח הארוך של אלקטל הצרפתית ושל מרקוני הבריטית בשתי דרגות, לנוכח חשש מהאטה בביקוש למוצריהן. S&P הורידה את הדירוג של אלקטל, יצרנית ציוד הטלקום הרביעית בגודלה בעולם, מ-"A? ל-"BBB+?, ואת הדירוג של יריבתה מרקוני מ-"BBB+? ל-"BBB-?, דרגה אחת מעל דירוג "זבל".

ספקיות הטלקום הקטינו את השקעות ההון שלהן בתשתיות, לנוכח ההאטה הכלכלית בארה"ב ובאירופה. התכווצות השקעות ההון פוגעת ביצרניות ציוד הטלקום, שרושמות הפסדים ומקצצות בחדות את כוח העבודה.

בסוף יולי דיווחה אלקטל על הפסד כולל של 3.1 מיליארד יורו (2.73 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי של השנה הפיסקלית שלה, שהסתיים ב-30 ביוני. החברה ציינה כי ההפסד העצום נובע מהפרשה חד פעמית של 3.2 מיליארד יורו (2.8 מיליארד דולר) עקב ארגון מחדש. זהו ההפסד הראשון של החברה מאז 1995.

החברה הודיעה לאחר פרסום הדו"ח כי תפטר 20 אלף עובדים, 18% מכוח העבודה, כחלק מתהליך הארגון מחדש. ברבעון האחרון, עם כשלון רכישת לוסנט , פיטרה יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית כ-5,000 עובדים, וכן העבירה את ייצור הטלפונים הסלולריים שלה לקבלני משנה.

בשבוע שעבר הורדו דירוגי האשראי של ענקיות ציוד התקשורת, לוסנט ונורטל . דירוג האשראי לטווח הארוך של לוסנט קוצץ ע"י S&P בשתי דרגות לדרגת BB מינוס, מדרגת BB פלוס, על רקע חולשה בדרישה לציוד התקשורת וקשייה לקצץ את חובותיה הגבוהים. לטווח הקצר הורד הדירוג ל-C.

את דירוג האשראי של נורטל הקנדית הורידה מודי'ס מ-A3 ל-Baa1, בשל "הידרדרות משמעותית" בהיקף רכישות של מוצרי נורטל מצד ספקיות שירותי הטלקום, אשר פגעה בתוצאות התפעוליות של החברה והגדילה את חובותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully