וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ירידה מפתיעה באבטלה בארה"ב: שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם הירידה החדה מאז יוני

TheMarker

6.10.2006 / 21:40

התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.088% לרמה של 4.696%



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים רשמה את העלייה היומית החדה ביותר מאז חודש יוני לאחר ששיעור האבטלה בארה"ב ירד במפתיע בחודש ספטמבר, וחיזק בכך את ההערכות כי הבנק הפדרלי לא יוריד את הריבית בארה"ב השנה. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.088% לרמה של 4.696% - רמתה הגבוהה ביותר זה שבועיים.



סימנים להאצה בצמיחת הכלכלה האמריקאית עשויה לחזק את ההערכות כי הבנק הפדרלי לא יוריד את הריבית בארה"ב בתחילת השנה הבאה. הבנק הפדרלי הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25% בשתי פגישותיו האחרונות, והודיע כי המשך מדיניות הריבית תלויה ברמות הצמיחה והאינפלציה בהמשך הדרך.



החוזים על הריבית הפדרלית (Fed Funds futures) בארה"ב, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 20% לכך שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.25%, לרמה של 5%, עד סוף ינואר. זאת, לעומת הסתברות של 30% שהעניקו לכך החוזים לפני פרסום דו"ח התעסוקה היום.



שיעור האבטלה בארה"ב ירד בחודש ספטמבר לרמה של 4.6% לעומת 4.7% באוגוסט, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה כי שיעור האבטלה נותר ללא שינוי. 51 אלף משרות חדשות נוספות לשוק העבודה בארה"ב בחודש שעבר, ונתוני חודש אוגוסט תוקנו כלפי מעלה לתוספת של 188 אלף משרות חדשות - 62 אלף משרות יותר משדווח תחילה. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת של 120 אלף משרות חדשות בספטמבר.



"יש מעט מאוד בנתונים הללו שיכול להצביע על כך שאנחנו בדרך למיתון", אמר ברנרד באומול מאקונומיק אאוטלוק גרופ, בראיון לאתר סי.בי.אס מרקטווץ'. "למעשה, אני מעריך כי בשנה הבאה, ידברו יותר על כך שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית, מאשר על כך שיוריד אותה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully