וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי הוא ייעצר? הדולר היציג איבד 0.4% וירד ל-4.238 שקלים; הבנקים: "בטווח הקצר הכיוון עדיין למטה"

נתן שבע

6.10.2006 / 12:30

בשבוע האחרון איבד הדולר 1.5% לרמת שפל של חמש שנים; היורו איבד 0.68% ל-5.372 שקלים



הדולר היציג המשיך גם היום להיחלש וירד ב-0.4% לרמה של 4.238 שקלים. בשבוע האחרון איבד הדולר 1.5% לרמת שפל של חמש שנים. היורו איבד היום 0.68% ל-5.372 שקלים ובסיכום שבועי גם הוא נחלש בכ-1.5%.



האמונה שהריבית בארה"ב תחזור לרדת, המשך ההשקעות של הזרים בישראל, החסינות הכלכלית שמפגינה ישראל, האינפלציה הנמוכה וכן האיתנות שהפגין המטבע המקומי כנגד מרבית האירועים שקרו בישראל בשנה האחרונה - העלו את קרנו של השקל בחודש האחרון בעיני המשקיעים בכלל והזרים בפרט.



כלכלני בנק לאומי ובנק הפועלים העריכו, כי השקל ימשיך להתחזק אל מול הדולר בטווח הקצר. בטווח הארוך, העריכו כלכלני הפועלים שצפויה יציבות מסוימת, על רקע ההערכות כי ישראל תמשיך להיות אטרקטיווית בעיני המשקיעים הזרים. "היציבות החזויה נתמכת מחד בסבירות כי בשלב מסוים יחל תהליך של הורדת ריבית במשק הישראלי, ומנגד הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בעולם על רקע ההערכות כי הבנק המרכזי בארה"ב יתחיל להוריד ריביות לקראת סוף השנה", כותבים בבנק הפועלים.



בלאומי מציינים כי בטווח הארוך הדולר נמצא כבר ברמת שפל, ואין צפי להחלשות מהותית נוספת שלו. יתר על כן, צפוי כי המשקיעים המקומיים יגדילו את חשיפתם לשווקי חו"ל - דבר העשוי לקזז את תנועות ההון הנכנסות, וכתוצאה מכך להאט ואף לעצור את היחלשותו של הדולר מול המטבע המקומי.



פעילים בשוק העריכו השבוע כי על נגיד בנק ישראל סטנלי פישר להוריד את הריבית בסוף החודש הקרוב, בכדי לסגור את הפער בין הריבית בישראל לזו שבארה"ב שעומד כיום על 0.25% או אפילו ליצור פער ריביות שלילי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully