וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים על השקעה ברוסיה? לאחר רצח סגן המפקח על הבנקים - נרצחה אתמול עיתונאית שביקרה את הממשל

סוכנויות הידיעות

7.10.2006 / 19:05

אנה פוליטקובסקיה היתה ידועה בקו הביקורתי שנקטה נגד מדיניות הממשלה בצ'צ'ניה



העיתונאית הרוסיה, אנה פוליטקובסקיה, מבקרת חריפה של המלחמה בצ'צ'ניה נרצחה היום (שבת) ביריות בדירתה במרכז מוסקווה. פוליטקובסקיה, אמא לשניים, היתה ידועה בחשיפת מקרי התעללות בהם היו מעורבים חיילים רוסיים וביקרה את המערכה שניהלה רוסיה נגד המורדים בצ'צ'ניה למרות לחץ כבד מצד הממשלה. שכן גילה את גופתה הערב בשעה 5 (זמן מוסקווה) כשלצידה מונח אקדח וארבעה תרמיל אקדח.



ב-2002, שימשה פוליטקובסקיה כמתווכת בין המורדים לכוחות רוסיים שעה שצרו על תיאטרון במוסקווה. ב-2004 , כאשר מורדים צ'צ'נים לקחו בשבי מאות ילדים בבית הספר בבאסלן, אושפזה פוליטקובסקיה בבית חולים בעקבות הרעלת מזון, לאחר ששתתה כוס תה בשעה שעשתה את דרכה לסקר את האירוע בבאסלן.



"אנה נרצחה בגלל המקצוע שלה, איננו רואים כל מניע אחר לביצוע הפשע הנורא הזה" אמר ויטאלי ירושבסקי, סגן עורך העיתון, נוביה גאזטה, בה עבדה פוליטקובסקיה. "צ'צ'ניה תמיד היתה נושא המרכזי אותו סיקרה, כל מה שהיא כתבה היה שנוי במחלוקת". הגאזטה ידוע בקו הביקורתי בו הוא נוקט נגד הקרמלין. פוליטקובסקיה נעצרה בעבר והתלוננה על איומים שהושמעו לעברה. היא דיווחה בעבר כי היא נמצאת תחת בדיקה דקדקנית של פוליטיקאים רוסים ולפעמים גם של שירותי הביטחון.



קבוצות לזכויות עיתונאים גינו את הרצח. "היא היתה עיתונאית אמיצה ונועזת שסיכנה שוב ושוב את חייה כשדיווחה מאיזור הקרבות בצ'צ'ניה, זו התפתחות מצערת של העיתונות ברוסיה" אמרה בניו יורק אבי רייט, דוברת הוועדה למען הגנה על עיתונאים. "המקרה הזה מצטרף לשורה של למעלה מתריסר רציחות של עיתונאים ברוסיה. זו מכה אדירה כשאדם עם מוניטין כמו שלה נרצח " הוסיפה. ז'אן פרנסואה ג'וליארד מארגון עיתונאים ללא גבולות מסר בתגובה מפריס: "רוסיה היא מדינה אלימה ומפעילה אלימות נגד עיתונאים".



כוחות רוסיים פלשו לצ'צניה ב-1994 לאחר שהכריזה על עצמאות, אך התנגדות חריפה מצד הצ'צ'נים שכללה חטיפת בני ערובה ולחימה עזה הביאו לשביתת אש עם מוסקווה. ב-1999 חודשה המערכה בהנהגת הנשיא פוטין לאחר שמורדים צ'צ'נים פלשו לחבל ארץ סמוך. המערכה בצ'צ'ניה גרמה להרס של אזורים רבים ולהרג של אלפים. אך גובתה ע"י צמרת הממשל הרוסי שראו בה חיונית לשימור האחדות של הפדרציה הרוסית.



חיסולים לפי חוזה אינם נדירים ברוסיה, וגם עיתונאים סומנו כמטרות. ב-9 ביולי 2004 נרצח פול קלבניקוב עיתונאי אמריקאי ששימש כעורך של המהדורה הרוסית של המגזין פורבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully