וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה לחברות ההימורים?

סוכנויות הידיעות

8.10.2006 / 9:03

ארגון הסחר העולמי ילחץ על ארה"ב לבטל החוק האוסר הימורים באינטרנט בטענה לפרוטקציה


ארגון הסחר העולמי (WTO) עשוי ללחוץ על ארה"ב לבטל את החוק החדש האוסר על בנקים אמריקאים וחברות אשראי להעביר תשלומים בעבור הימורים באינטרנט בטענה כי מדובר בחוק פרוטקציוניסטי. כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס".

החוק החדש, שאושר בסוף השבוע שעבר על ידי הקונגרס, קובע במפורש כי הוא אינו חל על הימורים מקוונים בתוך ארה"ב עצמה. הפטור שמעניק החוק להימורים מקוונים פנים ארציים בארה"ב, עשוי לחזק את הטענות של מדינות אנטיגואה וברבודה מאזור הקריביים, לפיהן ארה"ב מפלה לרעה חברות הימורים מקוונים זרות לעומת חברות אמריקאיות. רוב חברות ההימורים המקוונים פועלות ממקלטי מס כמו גיברלטר, קוסטה ריקה ואנטיגואה.

ארגון הסחר העולמי פסק בשנה שעברה לטובת אנטיגואה וברבודה בתלונה שהגישו נגד ארה"ב, בה טענו כי חוקי ההימורים המקוונים של ארה"ב פרוטקציוניסטים ומנוגדים לחוקי הסחר הבינלאומיים. בעקבות הפסיקה, העניק הארגון לארה"ב שהות עד אפריל 2006 לתקן את חוקי ההימורים המקוונים, וכעת בוחן הארגון האם ארה"ב פעלה בהתאם להנחיותיו.

לטענת עורכי דין של אנטיגואה וברבודה, החוק החדש שאושר בארה"ב מהווה הפרה חמורה אף יותר של חוקי ה-WTO, ועשוי לגרור תלונות נגד ארה"ב גם מצד האיחוד האירופי בעקבות הפגיעה שגרם לעסקיהן של חברות הימורים מקוונים בבריטניה ובאירופה.

האיחוד האירופי מסר, כי הוא רואה את עצמו כ"צד בעניין" וכי החוק החדש בארה"ב "מאשרר את החקיקה הקיימת, אשר הוכרזה כמפלה על ידי ארגון הסחר העולמי", דיווח ה"טיימס". עם זאת, הוסיף האיחוד כי טרם פנו אליו בעניין חברות בריטיות או אירופיות.

אישור חוק ההימורים המקוונים החדש בארה"ב גרר בשבוע שעבר נפילות חדות במניות חברות ההימורים המקוונים באירופה - שארה"ב היא השוק הגדול ביותר שלהן. מניית פארטיגיימינג (סימול PRTY.L), מפעילת אתר הפוקר הגדול בעולם, נפלה בשבוע שעבר ב-61%. ספורטינגבט (סימול SBT.L), אשר ביטלה בשבוע שעבר את המיזוג המתוכנן עם וורלד גיימינג (סימול WGP.L) בעקבות החוק שאושר בארה"ב, צנחה ב-62% בשבוע שעבר. חברת ההימורים המקוונים האוסטרית Bwin (סימול BWIN.VI) נחתכה בשבוע שעבר ב-31%.

פלייטק (סימול PTEC.L) שבשליטת טדי שגיא הישראלי, אשר מפתחת תוכנה לניהול, בקרה וגבייה של אתרי הימורים באינטרנט, השלימה נפילה של 35% בשבוע שעבר. אמפייר אונליין (סימול EOL.L), שבשליטת נועם לניר הישראלי, רשמה נפילה שבועית של 26%; 888 (סימול 888.L), קבוצת ההימורים המקוונים השנייה בגודלה בעולם, הנמצאת בשליטת שני זוגות האחים הישראלים אבי ואהרון שקד ושי ורון בן-יצחק, השלימה נפילה של 28% בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully