וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף נותר במקום

שרון שפורר

8.10.2006 / 15:00

אלרוב נדל"ן זינקה בכ-10%. אלרן השקעות המריאה ב-15%. טאואר טיפסה ב-10% וביולייט הוסיפה 12%

היום הראשון בשבוע המסחר החדש שנפתח הבוקר בבורסה לניירות ערך בתל אביב התנהל בהיסוס סביב רמות הפתיחה. מדד תל אביב 25 נותר בסיום ללא שינוי בגובה 858.2 נקודות; מדד תל אביב 100 עלה בסיום ב-0.4% לגובה 871.2 נקודות; מחזורי המסחר הסתכמו בכ-600 מיליון שקל - נמוך ביחס למחזורי המסחר הממוצעים בחודשים האחרונים, שחוצים את רף מיליארד השקלים. עם זאת, מדובר במחזור ער ביחס לעובדה שמדובר בחול המועד סוכות, ובכך שימי המסחר ייחתמו השבוע ב-15:00. בנוסף, המשקיעים הזרים נעדרו היום מן המסחר בשל חופשת סוף השבוע שלהם.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב הארוכות - הצמודות והשקליות - ירדו היום בשיעור של 0.34% בשחרים ו-0.3% בגלילים, בהמשך לעליית התשואות בסוף השבוע בארה"ב.

ברקע למסחר, נמשכה בשבוע שעבר גם המגמה החיובית בוול סטריט למרות המימושים הקלים שנרשמו בבורסות בניו יורק בסוף השבוע. בשבוע שעבר עלה המעו"ף בכ-4% והוא רחוק כעת בפחות מ-5% משיא כל הזמנים שנקבע בתחילת חודש מאי, אז החלה המפולת בשווקים המתעוררים, שלא פסחה גם על שוק ההון המקומי.


שוק המט"ח ימשיך לרתק גם היום את הפעילים באחד העם, בשל המתאם הגבוה שלו לשוק המניות. במקביל לטיפוס הימים האחרונים בבורסה, טיפס גם המטבע המקומי לשיא של חמש שנים מול הדולר בגובה 4.237 שקלים - התחזקות של למעלה מחצי שקל מאז חודש פברואר החולף. אמנם לא מתקיים היום מסחר במטבעות, אך מתקיים מסחר באופציות על המטבע, שעשוי לספק אינדיקציה לשוק המקומי בימים הקרובים.

בעקבות הסערה בשוק המט"ח, נדרש הבוקר בנק ישראל לשאלת הריבית: האם יש צורך בהורדת שיעור הריבית השקלית לטווח הקצר והאם תהיה הודעת ריבית מוקדמת, כשבנק ישראל יעדיף שלא להמתין ליום השני האחרון של החודש? בנק ישראל מסר ל-TheMarker, כי ההכרזה על גובה הריבית לא תוקדם ואינה עומדת על הפרק; בתוך כך, גורמים בשוק העריכו כי הריבית תרד ב-0.5%-0.25%.

השבוע החולף היה חיובי גם בוול סטריט. ביום שישי ננעל המסחר במימושי רווחים קלים של עד 0.3%, אבל במהלך השבוע הוסיף נאסד"ק 1.8% ודאו ג'ונס טיפס ב-1.5% לשיאים חדשים. המדדים נהנו מהמשך הרגיעה בזירת האנרגיה (מחיר הנפט נסחר בתחת ל-60 דולר), מהפוגה בחששות מהמשך העלאות הריבית כתוצאה מאינפלציה גוברת ומההתקררות הנמשכת בשוק הנדל"ן.

6 הדואליות של המעו"ף פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת של פערי ארביטראז'. טבע עלתה ב-1.6% במחזור של 35 מיליון שקל, אחרי שהשלימה עלייה תלת יומית של כ-6.4%. נייס ירדה בסיום בשיעור קל של 0.08%.

עוד בדואליות, מניות טאואר זינקו היום ב-10.4% במחזור ער מהרגיל של 14.5 מיליון שקל, אחרי זינוק של כ-37% בחודש החולף בוול סטריט. ביום שישי לבדו הוסיפה המניה 9.4% גם על רקע המלצה חיובית למניה; מניות גילת קפצו ב-5% ואלווריון טיפסה ב-4.3%.

מדד הבנקים חתם בעלייה של 0.2%. מניות הפועלים עלו ב-0.3% במחזור של 31 מיליון שקל - השלישי בהיקפו באחד העם; לאומי ננותרה בסיום ללא שינוי במחזור של 34 מיליון שקל; דיסקונט ירדה ב-0.95% ואילו מזרחי הוסיפה 1%.

עוד בפיננסים אבל בביטוח: מניות כלל ביטוח ירדו ב-0.2% במחזור ער מן הרגיל של כ-14 מיליון שקל. החברה דיווחה הבוקר על מגעים לרכישת חברת ביטוח בארה"ב בכ-120 מיליון דולר. כלל מתכננת לרכוש את רוב מניות החברה, ותקבל אופציה ליתרה. מניות הראל סבלו גם הן מירידות היום, בשיעור של כ-1%. מניות מגדל ביטוח - חברת הביטוח השלישית הנסחרת במעו"ף - ירדו בשיעור קל של 0.07%.

עבור מניות הנדל"ן, כך נדמה, השמיים הם הגבול, והענף ממשיך לרחוש ולגעוש. המדד, הכוכב של אחד העם מאז תחילת השנה, עלה היום ב-0.8% אחרי עלייה של 4.2% בשבוע שעבר. מניית אפריקה ישראל ירדה ב-0.9% במחזור של 16 מיליון שקל ואפריקה נכסים - החברה הבת - עלתה ב-2.6% במחזור של 3.1 מיליון שקל. בלידר שוקי הון הותירו הבוקר המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד הגבוה בכ-12% ממחירה בשוק. האנליסט אלון גלזר סבור, כי ההנפקה בלונדון של נכסי החברה באירופה תצא לפועל ברבעון הראשון של 2007, ותציף ערך בחברה באופן משמעותי.

עוד בלונים במניות המדד: גזית גלוב שסיימה בירידה קלה בת 0.1%, אלביט הדמיה שעלתה ב-2.8% וג’יטיסי שעלתה בשיעור קל של 0.1% אחרי שעלתה ב-112% מתחילת השנה. ג'יטיסי מובילה את התשואות בין 15 מניות המדד, ומניבה תשואת יתר של פי 2 על תשואת המדד באותה התקופה - 55%.

מניות אלרוב נדל"ן, שאינה משתייכת למדד הנדל"ן ואשר שוויה כ-1 מיליארד שקל, עלו היום ב-9.9% במחזור ער מהרגיל של 14 מיליון שקל - ומשלימות עלייה פנומנלית של כ-325% מתחילת השנה. הבוקר דיווחה החברה על רכישת נכס באירופה ב-50 מיליון יורו, במטרה להפכו לבית מלון. מניות החברה האם אלרוב עלו ב-5.9% בשעה זו.

מניות אלרן השקעות כיכבו גם הן היום, עם זינוק של 15.2% במחזור של כ-400 אלף שקל. החברה, שבשליטת משפחת דנקנר, הודיעה כי היא בוחנת את הנפקת מניותיה של החברה הבת אלרן נדל"ן (85%) בתל אביב. ביתרת המניות (15%) של אלרן נדל"ן מחזיקה חברה פרטית בשליטת איזי שרצקי, מבעלי חברת איתוראן.

מלבד מניות הנדל"ן, הרי שגם מניות השורה השנייה כיכבו היום בבורסה, כשמדד תל אביב 75 עלה ב-0.9%, ואילו מניות השורה השלישית עלו ב-0.3% (מדד היתר 30).

מניות חברות הביוטכנולוגיה, ביולייט זינקו ב-12.2% במחזור של כ-2.4 מיליון שקל ללא סיבה נראית לעין, ואילו כן פייט עלתה בכ-2.3% במחזור של כ-690 אלף שקל, אחרי שהודיעה כי את התרופה השניה שבצנרת שלה - הCF1010 - היא מפתחת במטרה לטפל במחלת סרטן הכבד.

את המדד המוביל של תל אביב סייעו למשוך היום כלפי מטה מכתשים אגן שירדה ב-0.75%; כור עם ירידה חדה של 2.4%; קבוצת דלק והחברה לישראל עם ירידות של 0.7% ו-0.0.5%, בהתאמה. כי"ל נחלצה ברגע האחרון מהמגמה השלילית, וסיימה בעליה של 0.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully