וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת דובאי רכשה נתח של מיליארד דולר בבנק בריטי כדי להקטין תלותה בנפט

סוכנויות הידיעות

8.10.2006 / 11:26

חברת ההשקעות מדובאי איסטיטמאר מחזיקה לפני הרכישה ב-2.7% מסטנדרד צ'רטרד



איסטיטמאר, חברת השקעות בבעלות משפחת מקטום השלטת בדובאי, רכשה נתח בשווי מיליארד דולר בבנק הבריטי סטנדרד צ'רטרד כדי למשוך הכנסות נוספות לנסיכות הערבית מעבר להכנסות נפט. איסטיטמאר (בערבית "השקעה") מחזיקה ב-2.7% מהבנק הבריטי, העושה שני שליש מרווחיו באסיה. "סטנדרד צ'רטרד ממוקם בצורה אידיאלית לשם השתתפות ב"מסדרונות המסחר המתפתחים של אסיה, אפריקה והמזרח התיכון" אמרה איסטיטמאר בהצהרה.



משקיעים מהמזרח התיכון, המרוויחים ממחירי הנפט הגבוהים, מחפשים השקעות בחו"ל לשם הרחבת מקורות ההכנסה שלהם. בנק ארקפיטה מבחריין אישר כי ירכוש את חברת השירותים הבריטית וירידיאן ב-3 מיליארד דולר. איסטיטמאר הוציאה יותר מ-1.8 מיליארד דולר על השקעות כלכליות, תעשייתיות וקרקעיות מאז היווסדות החברה ב-2003.



מניות סטנדרד צ'רטרד הוסיפו 150% ב-5 שנים האחרונות, לעומת הערכות סקר כלכלני בלומברג שצפה גידול של 110% בלבד. הבנק הבריטי נמצא בעיצומו של תהליך רכישה של הבנק הטיוואני סינצ'ו אינטרנשיונל ב-1.2 מיליארד דולר. באוגוסט, רכש סטנדרד צ'רטרד 81% מהבנק הפקיסטני יוניון בנק ב-487 מיליון דולר. רווחי סטנדרד עלו ב-14% ל-1.09 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. שווי השוק של הבנק הוא 19.2 מיליארד ליש"ט (35.8 מיליארד דולר).



הבנק הבריטי היה נושא להערכות השתלטות בשנים האחרונות, ובמיוחד לאחר מותו של המיליארדר המלזי קוטק פואט בפברואר 2004, אשר החזיק ב-13.5% מהבנק והגן עליו מפני הצעות השתלטות עוינות. טמסק הולדינגס, חברת ההשקעות בבעלות ממשלת סינגפור, רכשה 12% מסטנדרד בסכום של 4 מיליארד דולר ביולי. טמסק היא מחזיקת המניות הגדולה של הבנק הבריטי כיום.



איחוד האמירויות הערבי נחשב ליצרן הנפט השלישי בגודלו במזרח התיכון ב-2005, אחרי סעודיה ואיראן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully