וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חודשים אחרי ההשקעה של איזי שרצקי: הדנקנרים מתכננים להנפיק את אלרן נדל"ן בתל אביב

אפרת נוימן

8.10.2006 / 13:30

שרצקי השקיע לפי שווי של 45 מיליון דולר; החברה האם אלרן השקעות עולה כעת 14%



שבשליטת משפחת דנקנר, הנסחרת בבורסה של תל אביב, הודיעה כי היא בוחנת את הנפקת מניותיה של החברה הבת אלרן נדל"ן (85%) בתל אביב. ביתרת המניות (15%) של אלרן נדל"ן מחזיקה חברה פרטית בשליטת איזי שרצקי, מבעלי השליטה .



אלרן נדל"ן עוסקת בייזום, ניהול ופיתוח פרויקטים בתחום הנדל"ן בישראל ובחו"ל. החברה מחזיקה ב-15% ממניות אטלס נכסים, שנסחרת בלונדון לפי שווי של 280 מיליון דולר, ובכשליש ממניות חברת שירותי הניהול של אטלס נכסים. אלרן נדל"ן גם שותפה בפרויקט עיר המלכים באילת ובפרויקט מגורים בדרום ספרד. בשלב זה אלרן השקעות אינה מציינת פרטים נוספים לגבי ההנפקה.



שרצקי נכנס לשותפות באלרן נדל"ן לפני כשלושה חודשים. הוא השקיע 5.2 מיליון יורו וכיסה הלוואת בעלים שהעניקה אלרן לאלרן נדל"ן כך שההשקעה גילמה לחברה שווי של 35 מיליון יורו (45 מיליון דולר).



בשנה וחצי הקרובות יש לשרצקי אפשרות לממש אופציה ולפיה יוחזרו לאלרן המניות תמורת הכסף שהשקיע. במקרה שיבחר לעשות זאת, תוכל אלרן לחייב אותו לרכוש ממנה מניות של החברה הנכדה המונפקת, אטלס. האופציה השנייה שניתנה לו ובה סביר להניח יבחר אם החברה תיסחר לפי שווי הגבוה מ-35 מיליון יורו, הוא להשקיע עוד 3.5 מיליון יורו תמורת 10% נוספים מהחברה, כך שיגיע לאחזקה של 25%.



כמו כן, הודיעה אלרן על פרויקט ראשון ברוסיה. החברה מנהלת משא ומתן לרכישת שטח של 470 דונם בסמוך למוסקווה, עם קבוצת רוכשים הכוללת יזם מקומי. אלרן השקעות שנסחרת בת"א לפי שווי שוק נמוך של 64 מיליון שקל (וזאת אחרי עליה של 46% מתחילת השנה) גם הודיעה על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות (Buy Back) בהיקף של 3.6 מיליון שקל. "המחיר הנוכחי בו נסחרת מניית החברה בבורסה אינו משקף, להערכת החברה, את שווים האמיתי של נכסיה", אמר גדי דנקנר, שמונה ליו"ר משותף לצד בן דודו דורי דנקנר. כעת עולה מניית אלרן השקעות 14%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully