וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקן ראשון מסוגו בארץ לייצור קיטור מגזם עץ נחנך בסוף השבוע

שרון קדמי

8.10.2006 / 15:17

במתקן הושקעו למעלה מ-7 מיליון דולר והוא צפוי לחסוך כ-25% מעלות ייצור הקיטור על ידי מזוט



המתקן הראשון מסוגו בישראל לייצור קיטור מגזם עץ, נחנך בשבוע שעבר. המתקן מייצר קיטור במחיר נמוך בלמעלה מ-25% ביחס לכל החלופות האחרות הקיימות היום בשוק, בהן מזוט וגז לבישול (גפ"מ). המתקן מחליף את דוודי הקיטור המונעים במזוט, שגורמים לזיהום אוויר כתוצאה מפליטת תחמוצות חנקן וגזי חממה. המתקן ב"גלעם" צפוי לצרוך כ-25 אלף טון גזם בשנה באופן רצוף.



טכנולוגיית ייצור הקיטור משריפת גזם היא טכנולוגיה סביבתית, מוכרת ומוכחת המיושמת בעיקר במדינות צפון אירופה, ארה"ב וקנדה, שם מופעלים דוודי קיטור בתעשיית העץ המוסקים בשבבי עץ. בחברה ציינו, כי בישראל ישנם עודפים גדולים של גזם עירוני וגזם יערות קק"ל, אשר אין להם פתרון כלכלי-סביבתי. לכן, השימוש בו לצורכי שריפה וייצור קיטור הוא בעל משמעות סביבתית רבה ומהווה פתרון קצה אמיתי למיחזור כמויות גדולות של פסולת עץ. המתקן זוכה לתמיכה מצד המשרד להגנת הסביבה. השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, חנך את המתקן בשבוע שעבר.



המתקן בגלעם הוקם על ידי חברת GNRY, העוסקת בפרויקטים בתחום אנרגיה ירוקה. החוזה בין חברתGNRY לבין מפעל גלעם נחתם לתקופה של מספר שנים. המתקן מיוצר בארה"ב על ידי חברת HUREST BOILERS LTD ומורכב בישראל על ידי צוות מקומי שעבר הכשרה של החברה האמריקאית. המתקן הוקם על פי סטנדרטים סביבתיים מחמירים, בהתאם לתקנים של המשרד להגנת הסביבה ולאחר קבלת אישור ממכון התקנים בישראל.



לדברי מנכ"ל GNRY, דני שנייד, בחודשים הקרובים צפויה החברה להשלים את המו"מ ולחתום על חוזים להקמת שני מתקנים נוספים בהיקף דומה למפעלי תעשייה בצפון הארץ ובמרכז. ככלל, מדובר במתקנים שמתאימים ללקוחות תעשייתיים הצורכים קיטור בהיקף של כ-10 טון קיטור לשעה ומעלה ובלחצים של כ-12 אטמוספרות ומעלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully