וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמיר תעופה: "ראש עיריית קריית שמונה עסוק במינוי מקורבים ומונע הטיסות"; העירייה: "הם רוצים ליצור מונופול"

זוהר בלומנקרנץ

8.10.2006 / 16:08

הפסקת הטיסות היום לצפון גלשה לחילופי האשמות בין בעל חברת טמיר תעופה לראש עיריית קריית שמונה



הפסקת הטיסות היום לצפון הארץ גלשה לחילופי האשמות חריפות בין בעל חברת טמיר תעופה, אודי טמיר, לראש עיריית קריית שמונה, חיים ברביבי, לגבי האחריות להפסקתן. לדברי מנכ"ל טמיר תעופה, אודי טמיר, "ראש עיריית קריית שמונה שעסוק במינוי מקורבים ובמעשים שלא ייעשו ברשות מקומית מתוקנת, מונע קו טיסות סדיר לקריית שמונה ולמעשה פוגע בתושבי עירו ובציבור הטסים לצפון.



לדברי טמיר, "לא ניתן ששיקולים אישיים של איש ציבור וחברי מועצת עיריית קריית שמונה הפועלים בניגוד להוראות משרד התחבורה, יכתיבו את אופן התחבורה האווירית לצפון הארץ. צר לי שעקב כך אנו נאלצים להפסיק כליל את הטיסות לצפון הארץ. אני קורא למשרד התחבורה, לעומדים בראשו ולכל מי שצפון הארץ חשוב לו לפעול בכל האמצעים בכדי שנצליח להפעיל את הטיסות בהקדם האפשרי".



עוד אומר מנכ"ל טמיר תעופה: "תמוהה בעיננו בחירתו של ראש עיריית קרית שמונה למנות את דני מלכה כמנהל הטרמינל החדש לאחר שזה הודח מתפקידו כמנהל אגף חזות בעירייה לאחר שנעדר מתפקידו במהלך המלחמה. תמוהה התנהלותו המבישה של חיים ברביבי שבוחר להימנע מכל דו שיח ואף מגדיל לעשות ולהעדר מפגישות שנקבעו עמו להסדרת הנושא ללא כל הסבר מצדו".



טמיר הוסיף, כי "תמוהה סירובה המוחלט של עיריית קרית שמונה, למרות זכותה הלגיטימית על פי חוק של חברת טמיר תעופה לקבל רישוי מנחית. הדבר לא ניתן מאחר שבעל הקרקע, קרי עיריית קריית שמונה והעומד בראשה חפצים ביקרו של אדם פרטי ופוליטי בשם ויקטור חג'ג', המשמש כמפעיל מנחת יחיד ללא מכרז. תמוהה בעינינו סירובה המוחלט של עיריית קריית שמונה לתפעול הטרמינל הכולל שמירה, נקיון ומיזוג בשעה שמדינת ישראל מעבירה כספים למטרה זו ולאחר התחייבות מפורשת מצד העירייה להפעיל על חשבונה את מבנה הטרמינל ולהעמידו ללא תשולם לשימושה של החברה הזוכה במכרז".



בלשכת ראש עיריית קריית שמונה דחו מכל וכל את הטענות. לדברי דובר עיריית קריית שמונה, דורון שפר, "חברת טמיר תעופה ממשיכה להטעות את הציבור ומשקיעה את כל מאמציה בהכפשת עיריית קריית שמונה והעומד בראשה במקום להפעיל הלכה למעשה את קו הטיסה בין קרית שמונה לתל אביב. תמוהה ביותר דרישתה של חברת טמיר לקבל רשיון מפעיל, דבר שעלול ליצור מונופול ונטרול כל אפשרות לטיסות של חברות מתחרות. מדובר בבקשה הנוגדת את האינטרס הציבורי".



לדברי שפר, "בניגוד לטענות חברת טמיר תעופה, הוצאת קו הטיסה מקריית שמונה לתל אביב למכרז נעשתה תוך ציון מפורש של העובדה שמפעיל הקו יסכם עם החברה הזוכה את כל הנושא הכספי. בשום מקום אחר לא נאמר, נכתב או נרמז, כי קיימת אפשרות שמפעיל הקו יהיה גם מפעיל המנחת. הדבר תואם את דבריו של מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בישיבה שהתקיימה בלשכתו ב-20 באוגוסט 2006".



‏עוד טוען שפר, כי "עיריית קריית שמונה מצדה קיימה את התחייבויותיה והחלה בהפעלת הטרמינל החדש. לצורך כך, אף מונה עובד עירייה לתפקיד מנהל הטרמינל במטרה לעמוד בהתחייבות שלקחה על עצמה. במקום לברך על העניין, בוחרת חברת טמיר להשמיץ את מנהל הטרמינל ואת הליך בחירתו. נראה לנו כי חברת טמיר מעוניינת לא רק לקבל רשיון הפעלה אלא לקבוע את המדיניות של שיבוץ עובדים באגפי העירייה. טוב תעשה חברת טמיר אם תשקיע את כל האנרגיות שלה בהפעלת הקו ובהתקנת מכונת שיקוף כפי שהתחייבה במכרז אליו ניגשה ואף התחייבה".



דובר העירייה הוסיף, כי "במכתב שמפנה מנכ"ל חברת טמיר תעופה, אודי טמיר, למנכ"ל משרד התחבורה, ב-30 באוגוסט 2006, מציע טמיר כי בנוסף לקבל רשיון הפעלת המנחת, הוא מבקש לקבל את מבנה הטרמינל והמנחת לשנה תמורת שקל אחד בודד ומנגד עיריית קריית שמונה תעביר לרשות חברת טמיר, מענק שנתי בסך מיליון שקל, דבר המעיד יותר מכל על כוונות החברה".



דובר העירייה דרש "להפסיק ולהחזיק את תושבי הצפון כבני ערובה במאבק שנולד. מי שמפר בצורה גסה ובוטה את תנאי המכרז היא חברת טמיר תעופה, שבמקום לעמוד אחר כל התחייבויותיה, מנסה להלך אימים על פרנסי קריית שמונה. העירייה לא מתרגשת ממסע ההכפשות של מנהלי חברת טמיר ותנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי שחברת טמיר תעופה תעמוד בהתחייבויותיה על פי המכרז. בעניין הוצאת דיבתה של העירייה והעומדים בראשה, נפעל בכל הדרכים שהחוק מעמיד לרשותנו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully