וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.7%

טל לוי

9.10.2006 / 14:30

המעו"ף רחוק רק ב-3.9% משיאו. טאואר זינקה בעוד 6.8%. עליות במניות הבנקים הגדולים. אלרוב נדל"ן זינקה בעוד 4.7%

עליות שערים נרשמו ביום המסחר השני של חול המועד סוכות. מדד המעו"ף הוסיף 0.7% וננעל ברמה של 863.83 נקודות - מרוחק רק ב-3.9% מרמת השיא שקבע במאי. מדד ת"א 100 עלה ב-0.7% וננעל ב-877.77 נקודות. עליות קלות נרשמו בשוק הסולידי ומחזורי המסחר הסתכמו בכ-900 מיליון שקל.

הסוגייה העיקרית המטרידה את שוק ההון בימים אלה היא שאלת הריבית במשק, העומדת כיום על 5.5%. בימים האחרונים נפוצו בשוק שמועות לפיהן הנגיד ינקוט צעד חריג ויקדים את מועד ההכרזה על גובה הריבית, בשל הירידה החדה בדולר והחשש שבנק ישראל יחמיץ את יעד האינפלציה שקבעה הממשלה. ואולם, בבנק ישראל הפריכו אתמול את השמועה ולפיכך, יכריז הנגיד על גובה הריבית במשק במועד הרגיל: ביום שני שלפני יום רביעי האחרון בחודש - כלומר ב-23 לאוקטובר.

בשבוע הנוכחי ייהנו פעילי שוק ההון מימי מסחר מקוצרים, בשל חול המועד הסוכות, ופירוש הדבר כי המסחר יינעל בשעה 14:30 ולאחר מכן תינתן רבע שעה למסחר במחירי הנעילה.

צפון קוריאה הודיעה הבוקר כי ביצעה ניסוי בנשק גרעיני. זהו הניסוי הראשון שביצעה המדינה הקומוניסטית, והוא מאשר כי בידיה נשק גרעיני, כפי שטענה בעבר. מועצת הביטחון של האו"ם קראה ביום שישי לצפון קוריאה לנטוש את תוכניתה לערוך ניסוי גרעיני והזהירה אותה מפני צעדים נוספים העלולים להינקט נגדה אם לא תיענה לדרישה.

מניות הבנקים הגדולים ריכזו את מרבית העניין, עם עליות של יותר מ-1%: הפועלים הוסיפה 1.3%. בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, העבירה לפני כמה ימים מכתב לשותפיה בשליטה בבנק - המשקיעים האמריקאים ותעשיות מלח (משפחת דנקנר) - לפיו שלמה נחמה, יו"ר הבנק ולשעבר מנכ"ל אריסון אחזקות, כבר אינו מייצג אותה לצורכי הצבעה באסיפת בעלי המניות או בדיונים בין השותפים בגרעין השליטה. מניית בנק לאומי הוסיפה 2.2%. בחודש האחרון נהנו מניות הבנקים מעליות של כ-10% - בדומה לעליות במדד המעו"ף.

מניית יצרנית השבבים טאואר המשיכה במומנטום החיובי מהחודש האחרון והיא זינקה 6.8%, כך שהיא משלימה עלייה של 44% בחודש. טאואר נסחרת בשנים האחרונות בתנודתיות רבה: ב-2003 הציגה תשואה נאה של 115%, אולם ב-2004 קרסה ב-73%. גם 2005 לא האירה פנים למשקיעים, שאיבדו בשנה זו כרבע מכספם. 2006 נראית טוב יותר עם תשואה של 21% מתחילת השנה - כאשר תשואה זו מתאפשרת בשל הזינוקים בחודש האחרון.

טאואר רשמה מספר מהלכים משמעותיים בחודש האחרון: ראשית, היא הבטיחה לעצמה הכנסות של 100 מיליון דולר בשנה, לאחר שחתמה על חוזה עם חברה אמריקאית. שנית, בעקבות השיפור במצב החברה וצבר החוזים החדש, חתמה החברה על הסכם עם הבנקים המלווים להמרת 30% מהחוב לזמן ארוך למניות. בעקבות כך, פחתו חובותיה הבנקאיים הארוכים לכ-369 מיליון דולר, ושיעור הריבית שהיא משלמת הופחת גם הוא.

אלרוב נדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב המשיכה גם היא במסעה מעלה, עם עלייה נוספת של 4.7%. אלרוב נדל"ן מצטיירת בשלב זה כאחת ההשקעות הטובות השנה, עם תשואה של 345% מתחילת השנה ובמחזור מסחר ממוצע של כ-3 מיליון שקל.

בזק איבדה 0.9% לאחר שעלתה בכ-2% מתחילת השנה. ועד העובדים של החברה הכריז על סכסוך עבודה אשר יחל ב-20 באוקטובר בשל החלטה חד צדדית בדבר נקיטה של שינויים מבניים/ארגוניים בתחום פעילותם של מפעילים וירטואליים, שמשמעותה צמצום הפעילות של בזק בתחום הטלפוניה הנייחת. אסיפת בעלי המניות בבזק החליטה לאשר, חלוקת דיווידנד במזומן בהיקף של 400 מיליון שקל - כ-15% מהונה המונפק והנפרע של החברה. הדיווידנד ישולם לבעלי המניות של החברה ב-30 באוקטובר 2006. במארס השנה חילקה החברה 1.2 מיליארד שקלים.

כלכלית ירושלים שבשליטת אליעזר פישמן הוסיפה 2.6% לאחר שהודיעה היום כי היא מנהלת מו"מ לרכישת שלושה נכסים ברחבי צרפת בתמורה לכ-47.1 מיליון יורו. מדובר בנכסים בשטח כולל של כ-121.7 אלף מ"ר, המניבים דמי שכירות של 3.8 מיליון יורו. התשואה על הנכסים עומדת על כ-8%. השוכרת העיקרית בנכס היא חברת תעשייתית גדולה. מניית החברה זינקה 93% מתחילת השנה.

אפריקה נכסים, שבשליטת אפריקה ישראל, עלתה ב-1.7% לאחר שזכתה אתמול להמלצת "קנייה" מאת האנליסטים אלון גלזר וגליה מיכלביץ' מלידר שוקי הון, שהחלו לסקר את המניה.

עליות נרשמו במרבית מניות הביוטכנולוגיה: ביומדיקס עלתה 10%. ביומדיקס שבשליטת קרן פונטיפקס דיווחה באחרונה על התקדמות של כמה מהחברות הנכדות, כולל פרוטליקס ונסווקס. אתמול התברר כי בעליה המקוריים של החממה הטכנולוגית מיט"ב, הנכס העיקרי של ביומדיקס, מערערים על בעלותה של ביומדיקס. החברה הכלכלית קרית שמונה הגישה תביעה למתן פסק דין הצהרתי שיכריז על בטלות החלטת דירקטוריון מיט"ב מיוני 2005, שלפיה אושרה הקצאת מניות לביומדיקס. מזנקת נוספת היא מניית כן פייט שהוסיפה 6.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully