וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת השופט בדימוס יעקב מלץ - מבקר המדינה לשעבר והבורר בפרשת אלי ארוך

ניר חסון

9.10.2006 / 8:04

מלץ נפטר אתמול בגיל 83; הוא כיהן כשופט בבית המשפט העליון וכמבקר המדינה



יעקב מלץ, שופט בית המשפט העליון ומבקר המדינה לשעבר מת אתמול בגיל 83. מלץ נולד ב-1923 בלבוב, פולין ועלה לארץ ישראל שנתיים לאחר מכן. הוא התגורר בחיפה ולמד בבית הספר הריאלי בעיר. לאחר מכן למד בבית הספר למשפט של ממשלת המנדט. בין 1948 ל-1951 הוא עבד במשטרת ישראל. לאחר מכן החל לעבוד כעו"ד שכיר עד 1969. במקביל, הוא הרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. ב-1979 מונה מלץ לשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב והתמחה בעיקר במשפט אזרחי. ב-1986 הוא מונה לשופט בפועל בבית המשפט העליון ושנה לאחר מכן מונה למבקר המדינה. באותה שנה הוא גם כיהן כחבר בוועדת החקירה הממלכתית בראשות השופט לנדוי, לחקירת דרכי החקירה בשב"כ. הוא שימש בתפקיד המבקר כשנה וחצי ופרש בסוף 1988. לאחר פרישתו עמד בראש ועדה ציבורית לבחינת מבנה האוניברסיטאות. תוצר הוועדה היה דו"ח מלץ, שהמליץ על רפורמה מקיפה במבנה ההשכלה הגבוהה בישראל.



לאחרונה עלה שמו של מלץ כמי שהיה הבורר בפרשת אלי ארוך וכלל פיננסים. בפברואר השנה הכריע מלץ לטובת ארוך, סוחר ניירות ערך, בסכסוך שבינו לבין כלל. מלץ חייב את כלל לשלם לארוך 95 מיליון שקל.



לאחר פסק הבוררות טענה כלל שמלץ אוים על ידי ארוך ואולץ לכתוב את פסק הבוררות. מלץ דחה בתוקף את הטענות נגדו. לפני שבועיים דחתה שופטת בית המשפט העליון את בקשת הערעור של כלל על פסק הבוררות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully