וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.258 שקלים

טל לוי

9.10.2006 / 13:48

מנהל חדר העסקות בבנק ירושלים, איתן אדמוני: גם הורדת הריבית לא תעצור את ירידת הדולר


"השקל הוא כמו רמבו וגם הורדת הריבית ב-0.25% לא תעצור אותו", כך אומר הבוקר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני. לאחר חודש של ירידות, התחזק הדולר היום ב-0.47% ושערו נקבע על 4.258 שקלים. היורו איבד 0.13% ושערו 5.365 שקלים.

הדולר התחזק אתמול, במסגרת המסחר באופציות, בכ-0.5%. בכך שיקף המטבע את התחזקות הדולר בעולם בסוף השבוע, לאחר ששיעור האבטלה בארה"ב ירד במפתיע בחודש ספטמבר, וחיזק בכך את ההערכות כי הבנק הפדרלי לא יוריד את הריבית בארה"ב השנה.

הדולר נחלש ביום שישי לרמה של 4.238 שקלים - רמת שפל של יותר מחמש שנים. בעוד כשבועיים יודיע נגיד בנק ישראל על הריבית במשק. על פי הערכות בשוק, לאור הירידה במחירי הנפט והמשך היחלשותו של הדולר, יודיע בנק ישראל על הורדת הריבית במשק בכ-0.25%, ואולי אפילו יותר מכך.

"התחזקות הדולר היום היא תיקון טכני בלבד, שכן היחלשות המטבע האמריקני צפויה להימשך", אומר אדמוני, "גם אם הנגיד יוריד את הריבית ב-0.25% ב-23 באוקטובר, הדבר לא צפוי לרסן את כוחו של השקל אשר כבר מגלם את ההורדה הזו. בנוסף, הנגיד כבול גם לריבית בארה"ב, שכן ישראל אינה יכולה להציע ריבית פחות טובה מארה"ב". לדברי אדמוני, סביר להניח שהיום ומחר נראה תיקון טכני שיעלה את הדולר לרמות של עד 4.26 שקלים, ולאחר מכן נראה אותו יורד שוב.

"כמות ההון הזר הנכנס לישראל אדירה: מדובר בשיא של כל הזמנים שעומד כעת על כ-18 מיליארד דולר, ופירוש הדבר הוא שהזרים ממירים דולרים לשקלים ולכן מחזקים את כוחו של השקל", אומר אדמוני, "אחת הסיבות לכך היא הריבית הריאלית המצוינת שמציעה ישראל - מן הטובות בשווקים המתעוררים". הריבית הריאלית בישראל מוערכת בכ-3%, שהם 5.5% (הריבית במשק) בניכוי האינפלציה, שצפויה לעמוד על 2%.

בנוסף לנתוני זרימת ההון, מציין אדמוני את המציאות הכלכלית הטובה בישראל: "אמנם הצמיחה לא תהיה 5% אלא יותר קרוב ל-4%, אולם בכל זאת מדובר בנתון טוב מזה של ארה"ב, כך שישראל נמצאת במקום טוב בין המזרח למערב". אם כן, מגמת היחלשות הדולר צפויה להמשך לאחר היומיים הקרובים כאשר רמת תמיכה חזקה נמצאת סביב 4.22-4.20 שקלים. אם הרצפה הזו תקרוס, ניתן להגיע גם ל-4.17 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully