וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמה כבר לא מייצג את אריסון בפועלים

שלומי שפר

9.10.2006 / 12:54

כך הודיעה שרי אריסון לבעלי המניות בבנק בעקבות השלמת רכישת מניותיו של נחמה

בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון העבירה לפני כמה ימים מכתב לשותפיה בשליטה בבנק - המשקיעים האמריקאים ותעשיות מלח (משפחת דנקנר) - לפיו שלמה נחמה, יו"ר הבנק ולשעבר מנכ"ל אריסון אחזקות, כבר אינו מייצג אותה לצורכי הצבעה באסיפת בעלי המניות או בדיונים בין השותפים בגרעין השליטה.

מכתבה של אריסון מגיע בעקבות השלמה העסקה בה רכשה לפני שבעה חודשים את מניותיו של נחמה באריסון אחזקות (17%) תמורת 180-150 מיליון דולר. נראה כי העיכוב בהשלמת העסקה נובע מהתארכות עבודת עורכי הדין ולא בשל חילוקי דעות. לאחר שמכר את מניותיו, ניסה נחמה לחזור לגרעין השליטה בבנק באמצעות חבירה למשפחת דנקנר בשליטה בתעשיות מלח, אולם המהלך לא צלח, בעיקר בשל הניסיון של נוחי דנקנר, בן דודם של בעלי השליטה במלח, לחבור, באמצעות רכישת השליטה במלח, לגרעין השליטה בבנק הפועלים. גם מהלך זה לא צלח.

בעקבות כישלון המהלך, החליטה שרי אריסון לרכוש את חלקם של בעלי המניות האמריקאים בבנק הפועלים. בני משפחת דנקנר טענו כי מגיעה להם זכות סירוב על העסקה. בין שני הצדדים מתקיימים בימים אלו ויכוחים לגבי מהות זכות הסירוב ובסוף השבוע שעבר דרשה משפחת דנקנר כי ימונה בורר שיפסוק בסוגייה. ככל הידוע, בימים אלו - תקופת חול המועד - לא מתקיימים דיונים בין הצדדים לגבי זהותו של הבורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully