וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד העובדים של בזק שוב מכריז על סכסוך עבודה על רקע ניסיונות רגולטוריים להרחבת התחרות בשוק

ערן גבאי

9.10.2006 / 12:40

בזק שלחה מכתב להסתדרות וליו"ר נציגות העובדים ודרשה מהם לחזור בהם מן ההודעה



ועד העובדים של בזק הכריז על סכסוך עבודה. בזק מודיעה היום לבורסה כי ב-5 באוקטובר, בשעות אחר הצהריים, התקבלה במשרדי החברה הודעה על "שביתה או השבתה" בהתאם לחוק ישוב סכסוכי עבודה.



השביתה בחברה תחל ב-20 באוקטובר. על פי ההודעה, העניינים שבסכסוך הם: החלטה חד צדדית בדבר נקיטה של שינויים מבניים/ארגוניים בתחום פעילותם של מפעילים וירטואליים, שמשמעותה צמצום הפעילות של בזק בתחום הטלפוניה הנייחת.



לוועד העובדים של בזק יש מזה זמן רב תלונות נגד משרד התקשורת ונגד האופן שבו הוא מנהל את הנושאים הרגולטוריים בענף. במאי האחרון, הכריז הוועד על סכסוך עבודה, שגלש לבסוף גם למצב בו נותקו 130 אלף מנויי הטלפוניה של הכבלים מכל יכולת ליצור קשר עם מנויי הטלפוניה של בזק. זאת, בעקבות טענות של הוועד לפגיעה של משרד התקשורת בכוח התחרות של בזק, בשל פתיחת שוק הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות גם בפני סלקום. הוועד ייחס את הפגיעה במנויי הכבלים ל"תקלה", אך הממונה על ההגבלים העסקיים החליטה לפתוח בחקירה נגד בזק וועד העובדים בעניין. בדיקה שעדיין נמשכת.



בהודעה לבורסה נאמר כי "למרות שלהחלטה השלכות משמעותיות על תנאי עבודתם של העובדים, מעמדם, זכויותיהם, שכרם ובטחונם התעסוקתי, שכן היא תצמצמם בהכרח את פעילות המעסיק (בזק), היא התקבלה באופן חד צדדי וללא ניהול מו"מ, לחתימה על הסכם קיבוצי עם נציגות העובדים המוסמכת באשר להשלכות ופגיעות בעובדים".



על פי ההודעה, הוועד מכנה אקט זה כ"התנהגות בחוסר תום לב בדרך, שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל וביחסי עבודה בשירות הציבורי בפרט".



במכתב ששלחה בזק להסתדרות וליו"ר נציגות העובדים, מיד לאחר קבלת ההודעה, הודיעה החברה כי "אין כל מקום לטענות כנגדה וכי היא כלל אינה צד לסכסוך". בזק דרשה מהם לחזור בהם מן ההודעה ולא לנקוט כל פעולות, עיצומים או שיבושים שיהיה בהם כדי לפגוע בחברה, בעובדיה ובלקוחותיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully