וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת בעלי המניות בבזק אישרה חלוקת דיווידנד בהיקף של 400 מיליון שקל

ערן גבאי

9.10.2006 / 12:51

הדיווידנד מצטרף לחלוקה ממארס של כ-1.2 מיליארד שקל; מריל לינץ': יתכן שהכסף ישמש לרכישת מניות הבנקים



אסיפת בעלי המניות ב החליטה לאשר, בהמשך להמלצת הדירקטוריון, חלוקת דיווידנד במזומן לבעלי המניות של החברה, בהיקף של 400 מיליון שקל - כ-15% מהונה המונפק והנפרע של החברה.
הדיווידנד ישולם לבעלי המניות של החברה ב-30 באוקטובר 2006.



חלוקת הדיווידנד של 400 מיליון שקל, מצטרפת לחלוקה שבוצעה במארס השנה בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל.



באחרונה הועלתה ספקולציה על ידי כלכלני מריל לינץ' באחת הסקירות למניית בזק, ולפיה הדיווידנד עליו הכריזה בזק, בהיקף של 400 מיליון שקל, נועד לשמש את קבוצת השליטה איפקס-חיים סבן-מורי ארקין, כדי לסייע לה בגיוס כסף לרכישת מניות הבנקים בבזק (17.6%). עסקה שכזו, כתבו האנליסטים של מריל, תסיר את החשש ללחץ על המניה בחודשים הקרובים ותסייע לבעלי השליטה במימון העסקה מול הבנקים.



המכרז בין המוסדיים לרכישת מניות בזק שבידי הבנקים צפוי להתפרסם בקרוב בניסיון להשלים את מכירת המניות עד סוף השנה. שלושה בנקי השקעות זרים - מריל לינץ', UBS ודויטשה בנק ערכו באחרונה מצגות בפני שבעת הבנקים ובפני כונס הנכסים מטעמם, עו"ד אלקס הרטמן.

בעלי המניות בבזק אכן עשויים להביע עניין ברכישת מניות הבנקים בחברה, אך מנגד עומדת לזכותם גם אופציה לרכישת 10% ממניות בזק מידי המדינה, במסגרת הסכם רכישת השליטה בחברה שסוכם לפני כשנה. בעלי השליטה בבזק לא ימהרו, ככל הנראה, לרכוש את המניות מהבנקים, שמצדם עדיין לא קבעו מחיר מינימום לרכישת המניות.



מניות הבנקים שעומדות למכירה הן מניותיו של גד זאבי במקור. זאבי רכש אותן בסוף 1999 תמורת כ-630 מיליון דולר. את האשראי לרכישתן קיבל אז זאבי מקונסורציום של שבעה בנקים. זאבי לא הצליח להחזיר את ההלוואה שלקח, ולכן הועברו אחזקותיו במניות בזק ב-2003 לידי כונס הנכסים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully