וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל איירבוס התפטר ויוחלף על ידי מנכ"ל מהחברה האם EADS

סוכנויות הידיעות

9.10.2006 / 18:16

הרקע לההתפטרות: מחלוקות בין כריסטיאן סטיירף לאיירבוס בנוגע לאוטונומיה הניהולית



מנכ"ל יצרנית המטוסים איירבוס כריסטיאן סטרייף הגיש את התפטרותו ויוחלף על ידי לואיס גלואז, מנכ"ל שותף מהחברה האם EADS. המחלוקות בין סטרייף לענקית התעשיות הביטחוניות EADS נמשכות כבר 10 ימים וכעת בעל מניות עיקרי ב-EADS הסיר את תמיכתו מסטרייף. סטרייף הצטרף לאיירבוס לפני 3 חודשים ובמהלך השבוע האחרון איים להתפטר אלא אם כן יקבל את החופש לנהל את החברה כראות עיניו.



רמת התמיכה בסטיירף מצד בעלות המניות קבוצת המדיה לגרדר וממשלת צרפת, המחזיקות ב-22% ממניות EADS, אינה ברורה כעת. בבעלות EADS כ-80% ממניות איירבוס והשבוע היא מצפה להשלים את רכישת שאר המניות הנותרות מחברת BEA - המחזיקה ב-20% מאיירבוס.



בחודשים האחרונים הצטברו הבעיות סביב איירבוס. בניית מטוס הנוסעים מדגם A380 נדחתה פעמיים בחודשיים האחרונים וגרמה לגלישה של 30% מעבר לתקציב התוכנית העומד על 12 מיליארד דולר. רק בשבוע שעבר הודיעה איירבוס על עיכוב נוסף ושלישי בייצור המטוס. בעקבות הדחיות, קיצצה EADS את תחזית הרווח התפעולי שלה ל-4 שנים הקרובות ב-4.8 מיליארד ליש"ט.



סטרייף, פנים חדשות בתעשיית התעופה, התקבל לעבודה ביולי כדי להנהיג ארגון מחדש מקיף באיירבוס על רקע הבעיות בחברה. כחלק מהתוכנית דרש סטרייף אוטונומיה מוחלטת ביישום השינויים, הכוללים סגירת מפעל ופיטורי עובדים לפי הצורך. סטרייף איים לשבור את ה"טאבו" ששרר באיירבוס מאז 1970 לגבי חלוקת העבודה בחברה שהתחלקה בין צרפת וגרמניה שווה בשווה. איירבוס לא התנגדה לשינויים המוצעים אך הביעה התנגדות לחופש הרב שדרש סטרייף.



עד כה,לא ניתן להשיג את תגובת סטרייף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully