וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט גורנל": גוגל תודיע היום על רכישת יו טיוב ב-1.65 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

9.10.2006 / 22:19

עסקת הרכישה של יו טיוב תהיה הגדולה ב-8 שנות קיומה של גוגל



ענקית האינטרנט גוגל תרכוש את אתר הווידיאו המקוון יו טיוב ב-1.65 מיליארד דולר - כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל".



העסקה הסופית אושרה על ידי שתי החברות והן מתכננות להודיע עליה לאחר סגירת יום המסחר בוול סטריט. לפי ההסכם, יו טיוב תשיג מידה משמעותית של עצמאות ותשמור על מותגה ומשרדיה.



יו טיוב הודיעה היום על עסקת שיתוף תוכן ורווחי פרסומות עם קבוצת CBS. השגת הסכם נוסף עם יוניברסל מיוזיק גרופ, שבבעלות ויואנדי, שיאפשר צפייה באלפי סרטוני וידיאו דרך אתר יו טיוב הוא כרגע ההסכם המשמעותי ביותר. בחודש שעבר, טען מנכ"ל יוניברסל, דאג מוריס, לפני משקיעים כי יו טיוב הפרה זכויות יוצרים כשאיפשרה למשתמשים באתר להעלות סרטוני וידיאו ותכנים נוספים לאתר. יוניברסל אף שקלה לנקוט בצעדים משפטיים כנגד יו טיוב, מסרו יודעי דבר.



עסקת הרכישה של יו טיוב תהיה הגדולה ב-8 שנות קיומה של גוגל. היא תשלב את התשתיות הטכניות הגלובליות ומערכת מיון פרסומות מתוך מאות אלפי המפרסמים באיטרנט עם מעמדה המוביל של יו טיוב המאפשרת שירותי וידיאו למשתמשים באינטרנט המהווים צרכנים פוטנציאליים.



יו טיוב רשמה 46% מהכניסות לאתרי הווידיאו המקוונים בארה"ב בספטמבר לעומת 21% נכנסים לאתר פעילויות הווידיאו מייספייס שבבעלות ניוזקורפ ו-11% לאתר הווידיאו של גוגל. אתר יו טיוב נוסד לפני 19 חודשים בלבד ולו 67 עובדים. הוא משמש כאבן בוחן לחברות המדיה והטכנולוגיה שבודקות את הרגעים שבהם הרגלי הצריכה של הצופים המקוונים מקבילים לאסטרטגיות התאגידים.



לאחרונה, הביעו חברות מדיה וטכנולוגיה עניין הרכישת יו טיוב, וביניהן ניוזקורפ ויאהו.



רכישת יו טיוב במחיר הנקוב תגרום לעלייה משמעותית ברווחי חברות המיזמים המשותפים סאקויה קפיטל אשר מימנה את יו טיוב והמחזיקה ב-30% ממניות יו טיוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully