וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה שוקלים לא להגיש המלצות בפרשת קצב: אספה ראיות בכל הפרשות, אך רוצה לתת לפרקליטות להגיע למסקנות בעצמה

יהונתן ליס

9.10.2006 / 21:07

המשטרה הציגה את ממצאיה לפרקליטות, ולפיהם יש תשתית ראייתית להעמדת הנשיא לדין



משטרת ישראל הציגה הערב (שני) לפרקליטות את הממצאים שעלו בחקירה הפלילית נגד נשיא המדינה, משה קצב. החוקרים לא הספיקו עדיין להשלים את החקירה, ואמורים לשמוע בימים הקרובים עדויות אחרונות של כמה עדים נוספים. עקב כך נדחתה מסירת המלצות המשטרה לשבוע הבא.



צוות החקירה גיבש תשתית ראייתית נגד קצב בכל העבירות המיוחסות לו - עבירות המין, ובכללן עבירת אונס; אי-סדרים במתן חנינות; והאזנות סתר אסורות לעובדי המשכן. עם זאת, במשטרה מתלבטים האם להציג כך את ההמלצות בפני הפרקליטות, וזאת למרות בקשה מפורשת של מזוז כי ימסרו המלצות.



בפגישה היום התברר כי למשטרה ולפרקליטות הערכות שונות, בנוגע ליכולת לתרגם את חומר החקירה שנאסף בחלק מהסעיפים לסעיפי אישום. מכיוון שבפרקליטות לא משוכנעים כי יוכלו לכלול בכתב האישום את כל החשדות שנבדקו בחקירה, שוקלים במשטרה האם להגיש המלצות ובכך להעמיד את הפרקליטות מול עובדה מוגמרת; או להסתפק בהעברת חומר החקירה, ולבקש מהפרקליטות להכריע בעצמה. לאחרונה פורסם ב"הארץ", כי בכוונת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לקבל את ההמלצות שתגיש המשטרה.



בפגישה שהתקיימה היום במשרד המשפטים השתתפו ראש צוות החקירה, תנ"צ יואב סגלוביץ'; ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יוחנן דנינו; ופרקליט המדינה, ערן שנדר.



מחומר החקירה שנאסף עלו ראיות לכאורה לעבירות מין שביצע הנשיא בשלוש או ארבע נשים. החשד לאונס נוגע רק למקרה של עבודת לשכתו א', שנשחדה בניסיון לסחוט את קצב. בכיר במשטרה אמר כי "המעשה שאותו תיארה המתלוננת הוא אכן אונס שביצע בה, לכאורה, הנשיא, אבל לא בטוח שיש בחומר הראיות הנוסף שנאסף, מעבר לעדות, כדי לבסס ולהוכיח שבאמת מדובר באונס ולא בתקיפה או ביחסים אסורים בהסכמה". עקב כך, לדבריו המשטרה תעדיף שלא להמליץ אם להעמיד את קצב לדין על אונס או על בעילה אסורה בהסכמה, "ונאפשר לפרקליטות להגיע למסקנות בעצמה".



בתוך כך, הגיעו היום מאות בני אדם לסוכה שנפתחה בבית הנשיא. מחוץ למשכן הנשיא הפגינו מפגינים מעטים, בעד הנשיא ונגדו. כמו בכל חג סוכות, פותחים הנשיא ורעייתו את הסוכה שבמשכנם בירושלים לביקורי הקהל הרחב. קצב עדיין לא החליט אם יפתח את מושב החורף של הכנסת ביום שני הבא. כמה חברי כנסת כבר איימו להחרים את אירוע הפתיחה אם זה ינוהל על ידי נשיא המדינה.

השתתפו בהכנת הידיעה: רוני זינגר-חרותי ועמירם ברקת


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully