וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הגז הרוסית גזפרום דחתה שותפות מערבית לפיתוח שדה הגז הענק שטוקמן

סוכנויות הידיעות

9.10.2006 / 21:47

תפנית זו מצביעה על שליטה ממשלתית גוברת על מאגרי הנפט והגז של רוסיה



מונופול הגז שבבעלות הממשלה הרוסית, גזפרום, תפתח את שדה הגז הטבעי הענק שטוקמן לבדה, ללא שותפות זרות. מדיניות זאת מהווה נסיגה לחברות הנפט המערביות המחפשות להשקיע במאגרי הגז העשירים של רוסיה.



גזפרום מסרה, כי אספקת גז מהשדה לאירופה דרך צינורות עולה בחשיבותה על שליחת גז נוזלי לארה"ב. ההצהרה איכזבה את חברות האנרגיה המערביות שהאמינו כי רוסיה מחויבת לפיתוח משאבי הגז שלה בשותפות עם חברות זרות. פרויקט הפיתוח לשדה בגודל 131 טריליון רגל מעוקב יכול היה להיות אחד ממכרזי פיתוח הגז הגדולים מזה כמה עשורים.



מהלכה של גזפרום התקבל בעקבות לחץ רוסי נגד חברת הנפט רויאל דאטש של (Shell) שייתכן כי תאלץ להפסיק את פעילות הפרויקט הענק שלה בשדה סקהלים במזרח רוסיה. תפנית זו מצביעה על שליטה ממשלתית גוברת על מאגרי הנפט והגז של רוסיה.



הקרמלין קשר בעקיפין את מעורבות חברות אמריקאיות בשדה הגז שטוקמן למשא ומתן שמנהלת רוסיה להצטרפותה לארגון הסחר העולמי. ארה"ב ורוסיה חוות צינון ביחסיהן ואינן יכולות להגיע להסכמה לגבי כניסת רוסיה ותפקידה בארגון.



ההרעה ביחסים חיבלה בשותפות אפשרית של גזפרום עם חברות הנפט האמריקאיות שברון וקונקופיליפס, עם חברות הנפט הנורווגיות סטייאויל ונורסק הידרו והחברה הצרפתית טוטאל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully