וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק ירושלים: כל עוד כוח הקנייה של המשק מתרכז בידי 3 העשירונים העליונים - שוק הנדל"ן ימשיך לדשדש

טל לוי

10.10.2006 / 11:55

כך אמר דוד ברוך ל-TheMarker; יהודי בריטניה מצטרפים לעמיתיהם הצרפתיים ומשקיעים בישראל



"עד שלא נראה צמיחה ועלייה ניכרת בכוח הקניה של כל התושבים, ולא רק בקרב שלושת העשירונים העליונים - סביר להניח ששוק הנדל"ן ימשיך לדשדש", כך אמר היום מנכ"ל בנק ירושלים, דוד ברוך, ל-TheMarker. ברוך דיבר בכנס שערך הבנק בנושא תושבי החוץ, וציין כי למעשה קיימת הפרדה בין שכונות מסויימות בתל אביב ובירושלים שנהנות מביקושים - ובין שאר האזורים בארץ, בהם עדיין ניכרת האטה בתחום הנדל"ן.



ברוך ציין, כי יש גידול עצום בפעילות של יהודים מבריטניה, אשר מצטרפים ליהודי צרפת שהחלו לרכוש נכסים בישראל. לדבריו, גילויי האנטישמיות שנרשמו באחרונה בממלכה הבריטית, גורמים ליהודים בעלי הון לרכוש נכסים בישראל. עם זאת, עדיין מדובר בהשקעה פיננסית - כלומר הבתים נרכשים "ליום סגריר", ואין עלייה של ממש מבריטניה לישראל. סיבה נוספת היא כמובן הזיקה הטבעית שחשים יהודים בתפוצות לגבי ישראל, והרצון לפעול בה.



"בשנת 2006 ראינו זינוק של 36% בביצוע הלוואות משכנתא, ועלייה של 18% בהיקף הנכסים שמנהל הבנק", אמר ברוך. "ישראל הפכה להיות מעצמת נדל"ן שמציעה תשואות טובות למשקיעים - במיוחד מאחר שבשווקים המערביים יש תחושה ששוק הנדל"ן מיצה את עצמו, כך שמשקיעים רבים רואים בישראל יעד טוב לרכישת נכסים".



ב-2005 הושקעו בתחום הנדל"ן בארץ 1.2 מיליארד שקל, וברוך מציין שב-9 החודשים הראשונים של 2006 מסתכמות השקעות הנדל"ן בישראל בכ-1.1 מיליארד שקל - כך שהצפי הוא לשנת שיא בתחום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully