וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל בחרה בארבע חברות להתקנת מערכות גילוי וזיהוי ויזואלי במפגשי מסילה

שרון קדמי

10.10.2006 / 13:29

החברות שנבחרו: אורד מערכות בקרה, אלתא מערכות, אורטק ומגל מערכות ביטחון



רכבת ישראל בחרה בארבע מתמודדות לביצוע פיילוט למערכות לגילוי וזיהוי באמצעים ויזואליים במפגשי מסילה-דרך. המערכת תהיה בעלת יכולת למיפוי ויזואלי של המפגש וזיהוי של מפגעים ומכשולים וכן העברת שידור והתרעה לתאי הניהוג ברכבות ולפיקוד מרכזי ברכבת. החברות שנבחרו הינן אורד מערכות בקרה בע"מ, אלתא מערכות בע"מ, אורטק בע"מ ומגל מערכות ביטחון בע"מ.



רכבת ישראל פירסמה בסוף חודש יולי בעיתונות הארצית הזמנה פומבית להצעות, המיועדת לחברות אינטגרציה בתחום התקשורת ומערכות מתח נמוך מאוד אשר עוסקות בתכנון וביצוע של מערכות גילוי, צפייה, תקשורת ושליטה ובקרה.



בחודשים הקרובים יתבצע ניסוי מבוקר במטרה לבחון את מידת הישימות, ההתאמה ואיכות הפתרון המוצע. במסגרת הניסוי, תבחן הרכבת את ביצועי המערכות המוצעות בהתחשב, בין השאר, באחוזי הגילוי, מספר אזעקות שווא, זמן מרבי לגילוי ומתן התרעה, חסינות המערכת, שרידות המערכת, מספר תקלות במערכת וביצועי מוקד השליטה של המערכת.



בשלב הפיילוט, תתקין כל חברה את המערכות שלה ב-3 מפגשי רכבת-כביש עוקבים ותעביר מהם את האינפורמציה למתקנים שיותקנו בפיקוד הרכבת ובשני קטרים. ארבע החברות יתקינו מערכות ב-12 מפגשי רכבת, 8 קטרים ובפיקוד הרכבת. הפיילוט צפוי להתבצע במשך חצי שנה לאחריו יבחר זוכה שיתקין את מערכות הגילוי וההתראה בכל הרכבות ומפגשי הרכבת תוך פרק זמן של כשלושה חודשים.



ברכבת ישראל ציינו, כי כיום לא קיימים מוצרי מדף טכנולוגיים דומים בעולם. עם זאת, רכבת ישראל החליטה כי במטרה לשפר את רמת הבטיחות ברכבת, ראוי לבחון מערכות ואמצעים חדשניים נוספים ולעשות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות גם בתחום הרכבות. ככלל, בעולם אין שימוש נפוץ במערכות טכנולוגיות, ואם בכלל הרי שמותקנות מערכות רדאר במספר מצומצם של מפגשים בגרמניה ובאיטליה. כיום, נעשה ניסוי גם במערכות אלה בארבעה מפגשי מסילה בישראל.



הפתרון הטכנולוגי של מערכות הזיהוי והגילוי הוצג בפני ועדת פרופ' בן ישראל שמונתה על ידי משרד התחבורה לבחינת אמצעים טכנולוגיים ושאמורה להגיש המלצותיה בשבועות הקרובים. לאור חשיבות הנושא הבטיחותי, אישרה ועדת בן ישראל לבצע ניסוי במערכות כבר עכשיו - עוד טרם הגשת המלצותיה הכלליות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully