וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - האירופאים מקדישים יותר זמן לגלישה באינטרנט מאשר לקריאת עיתונים

TheMarker

10.10.2006 / 14:25

חדשות מרגיעות לעיתונות הדפוס: הצמיחה בצריכת המדיה החדשה אינה באה על חשבון המדיה הישנה



לראשונה, הזמן אותו מקדישים האירופאים לגלישה באינטרנט עבר את הזמן אותו הם מקדישים לקריאת עיתונים ומגזינים - כך עולה ממחקר שפורסם ב"פייננשל טיימס". ואולם, ישנן חדשות מרגיעות עבור כלי התקשורת המסורתיים: הצמיחה במדיה החדשה לאו דווקא נוגסת בצריכת המדיה הישנה, אלא מרחיבה את צריכת המדיה הכללית.



צריכת עיתונות הדפוס נותרה ללא שינוי ברמה של שלוש שעות שבועיות במהלך השנתיים האחרונות, ואילו השעות המוקדשות למדיה המקוונת הוכפלו משעתיים לארבע שעות. בנוסף, הצופים מקדישים זמן רב יותר לצפייה בטלוויזיה: שעות הצפייה עלו בשנתיים האחרונות מ-10 ל-12 בשבוע.



המחקר, במסגרתו סקרה ג'ופיטר ריסרץ' 5,000 איש בבריטניה, גרמניה, צרפת, ספרד ואיטליה, מראה כי האירופאים עדיין מפגרים אחרי האמריקאים בכל הקשור לשימוש באינטרנט. מחקר דומה שערכה ג'ופיטר בארה"ב הראה כי האמריקאים מקדישים 14 שעות בשבוע לגלישה באינטרנט - מספר שעות זהה לזה המוקדש לצפייה בטלוויזיה. מספר השעות שהם מקדישים לקריאת עיתונים זהה לזה של האירופאים, ועומד על שלוש שעות שבועיות.



אחת הסיבות לפער זה בין אירופה לארה"ב היא החדירה של אינטרנט בפס רחב. בקרב אירופאים שלהם גישה לאינטרנט בפס רחב, עמד מספר שעות הגלישה השבועיות על שבע, לעומת שעתיים בקרב צרכנים שלהם אינטרנט בחיוג.



בצרפת, החדירה של הפס הרחב עומדת על 79%, ומספר שעות הגלישה הממוצע עומד על חמש שעות. בגרמניה, לעומת זאת, שיעור החדירה של הפס הרחב נמוך יותר - 42% - וכך גם מספר שעות הגלישה השבועיות, העומד על שלוש.



נתון מעניין נוסף העולה מן הסקר קשור בסוג הפעולות אותו מבצעים האירופאים כשהם גולשים באינטרנט. מרביתם מקדישים את זמן הגלישה לאי-מייל ולפעולות חיפוש ברשת. תוכן בידורי, כגון וידיאו ומוזיקה, מהווה עדיין כ-22% בלבד מכלל הפעילות המקוונת.



כמו כן, הסקר מצא הבדלים דוריים מובחנים בכל הקשור לשימוש באינטרנט. צעירים מתחת לגיל 25 מקדישים שש שעות בשבוע לגלישה באינטרנט - מחצית מהזמן אותו הם מקדישים לטלוויזיה, אך פי שלושה מהזמן אותו הם מקדישים לקריאת עיתונים. הסיכוי שצעירים בגילאים 24-15 יצרכו וידיאו ומוזיקה באינטרנט גבוה כמעט פי שניים מזה של הצרכן הממוצע. הרגליהם צפויים לשנות את פני הרשת, כשיהפכו תכני הבידור לרווחים יותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully