וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון עוקץ את אולמרט: "דוקטורים לספין עושים מניפולציות"

אלעזר לוין/Nfc

10.10.2006 / 14:41

הרמטכ"ל לשעבר - שהשתתף בכנס בירושלים - לא התייחס לאפשרות כניסתו לפוליטיקה



"יש מי שעושים מניפולציה של דעת הקהל על ידי דוקטורים לספין" - כך אמר היום הרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון, שדיבר בכנס משקיעי חוץ בירושלים. דבריו התפרשו כעקיצה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, שעל פי הפרסומים האחרונים עוסק באחרונה עם עוזריו ב"מדיניות של ספינים". יעלון לא התיחס בהרצאתו לאפשרות שייכנס לפוליטיקה.



יעלון דיבר בפני כ-100 משקיעי חוץ ואזרחים זרים, שהגיעו לירושלים לרגל חג הסוכות. הכנס אורגן על ידי בנק ירושלים, שהמשקיעים מחזיקים בו חשבונות ופועלים באמצעותו. זהו כנס מסורתי של משקיעי חוץ, שהבנק, בשליטת זלמן שובל, עורך מדי שנה.



יעלון אמר בראשית דבריו, כי הוא מאושר לדבר על נושאי חינוך ולא על ענייני צבא. עם זאת, הוא התייחס בקצרה למלחמת לבנון. בין היתר אמר, כי "החיילים והקצינים של היום טובים ונחרצים יותר מאלו שהיו בתקופתי".



יעלון נבחר בימים אלו ליו"ר המרכז לחינוך יהודי-ציוני, שמהווה חלק מבית מורשת בירושלים. ל- Nfc נודע, כי יעלון עמד על כך שימלא תפקיד זה בהתנדבות, ללא שכר.



התייחסות אחרת של יעלון היתה לקרב על ג'נין, מלפני מספר שנים, שרבים גינו אותו. יעלון גילה, כי בקרב נהרגו 53 פלשתינים ו-48 מהם היו חמושים. מצד שני, נהרגו שם 23 חיילי צה"ל וקציניו. יעלון: "לזה קוראים רצח המוני, כפי שגינו אותנו?!".



הרמטכ"ל לשעבר שם בדבריו דגש על המניפולציות שגורמים שונים בעולם עושים, לדבריו, לדעת הקהל העולמית. יעלון: "מדברים על הכיבוש, טוענים שאנחנו כביכול מדינה קולוניאלית - כאילו לא יצאנו מלבנון, כאילו לא יצאנו מעזה, כאילו ראש ממשלה שלנו (ברק) לא הציע להחזיר כמעט את כל הגדה המערבית ולחלק את ארץ ישראל לשתי מדינות. מאשימים אותנו על בניית גדר ההפרדה. הרי האמת היא שהממשלה לא רצתה בדבר, ונאלצה לעשות זאת בגלל הטרור!".



יעלון אמר עוד: "המניפולציות מערערות את זכותנו על ישראל. מטרתם של הפלשתינים אינה להקים מדינה, אלא להרוס את ישראל. לכן, עלינו לחזק את המורשת, את השורשים וההיסטוריה שלנו, לדעת מניין אנחנו באים ולחזק את אמונתנו בזכויות שלנו על ארץ ישראל. דברים אלו עושים על ידי חינוך, ולכן החלטתי להצטרף לבית מורשת".



יעלון דיבר גם על השחיתות: "זוהי סכנה למדינה. יש להלחם בה לא על ידי חקיקה, אלא על ידי חינוך".



הידיעה פורסמה במקור באתר Nfc


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully