וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקאי בוחן מנהגים בלתי תחרותיים של חברות ההשקעה הפרטית

מיכל רמתי

10.10.2006 / 14:38

כך לדברי מקורות ל"וול סטריט ג'ורנל"; בין החברות שנתבקשו למסור מידע: KKR וסילוור לייק



משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה נגד מספר חברות השקעה פרטיות, בחשד להתנהגות בלתי תחרותית - כך מסרו מקורות המקורבים לנושא לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". לדברי אותם מקורות, בכירי משרד המשפטים הודיעו על החקירה באמצעות מכתבים למספר חברות, ביניהן קולברג קראוויס רוברטס (KKR) וסילוור לייק פרטרס, וביקשו מהן להעביר לידי המשרד מידע ומסמכים הקשורים לעסקות שביצעו.



משרד המשפטים לא ציין את סיבת הבקשה בפירוש, אך המקורות אמרו ל"ג'ורנל" כי נושא המכתבים קשור להתנהלות בלתי תחרותית. לא ברור מהו מושא החקירה, או האם החקירה תתפתח להליך מעמיק יותר בעקבות הדרישה הראשונית. דוברת KKR ודובר סילוור לייק לא מסרו ל"ג'ורנל" תגובה על הידיעה. גם דובר משרד המשפטים של ארה"ב נמנע מתגובה.



החקירה מגיעה בשעה שקרנות השקעה פרטית נמצאות בעיצומו של גל רכישות ענק. בשבועות האחרונים התבצעו עסקות רכישה למפעילת בתי החולים האמריקאית HCA ב-21 מיליארד דולר; לחברת האנרגיה קינדר מורגן ב-15 מיליארד דולר; לחטיבת השבבים של פיליפס ב-10.3 מיליארד דולר; לחברת הטלוויזיה הלטינו אמריקאית יוניוויז'ן ב-12.3 מיליארד דולר ולחברת השבבים פריסקייל ב-17.7 מיליארד דולר. בשבוע שעבר הגישו חברות השקעה פרטיות הצעת רכש למפעילת בתי ההימורים הארא'ס, בכ-15 מיליארד דולר. בעקבות רכישות אלה זינק סך הרכישות שביצעו חברות השקעות פרטיות השנה לשיא כל הזמנים, לפי נתונים של חברת המחקר דילוג'יק.



חברות ההשקעה הפרטיות פועלות בסביבה תחרותית למדי, כאשר בחלק ניכר מהרכישות הגדולות שבוצעו בחודשים האחרונים, נאבקו מספר חברות השקעה פרטיות זו מול זו. עם זאת, החברות גם משתפות פעולה זו עם זו לעתים קרובות, כאשר שתיים, שלוש או יותר חברות יוצרות קבוצת השקעה אחת המתמודדת במכרז. רק לעתים רחוקות מנסות חברות השקעה להילחם על רכישה לאחר שנחתם הסכם עם אחת מקבוצות הרוכשים.



יתכן כי מאפיינים אלה של המגזר הגבילו את מחיר הרכישות במידה מסויימת, כיוון שבכל מכרז התמודדו פחות קבוצות מתחרות, שהפסיקו מוקדם יחסית את העלאת הצעות הרכש. עם זאת, אין מדובר בנוהג בלתי חוקי. אך אם יתברר כי קבוצות מתחרות העבירו מידע ביניהן לגבי גובה הצעות הרכש, למשל, כבר יהיה מדובר בחציית קווים. דוגמאות נוספות לפעולות שייחשבו לבלתי חוקיות, הן למשל סיכום מראש שלא להתחרות זו מול זו בעסקות מסויימות, או הבטחה כי המפסידה תוכל להצטרף לקבוצה הזוכה. יצויין כי לא נטען שמי מהחברות ביצעו פעולות שכאלה, ובכירים במגזר אף אמרו כי הם מתקשים להאמין כי דברים כאלה התרחשו בקרבם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully