וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ממשיך להתנדנד: ירד מתחת לקו 60 הדולר לחבית

הדר תדמור

10.10.2006 / 15:46

הירידה לאחר שערב הסעודית הודיעה כי אין בכוונתה לבצע קיצוץ במכסות הנפט בחודש הבא



מחיר הנפט ממשיך להתנדנד, והפעם כלפי מטה. מחירי הנפט ירדו היום מתחת לקו 60 הדולר לחבית, לאחר שערב הסעודית הודיעה כי אין בכוונתה לקצץ במכסות תפוקת הנפט שלה במהלך החודש הבא.



מחיר החוזים על הנפט למסירה בחודש נובמבר יורדים ב-57 סנט ונסחרים ברמה של 59.39 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. סיבה נוספת לירידה במחירי הנפט היא חוסר הביטחון ברחבי העולם לגבי כוונתה של אופ"ק לקצץ בתפוקות הנפט: "בעבר כמה מהחברות באופ"ק רימו לגבי תקרת המכסות במקרים כאלה, ובעצם הפיקו יותר נפט בחשאי", אמר ז'אן ברנרד גויו, המנהל את קרן גלובל אנרג'י פאנד, לסוכנות הידיעות בלומברג.



שש מדינות החברות בארגון אופ"ק הסכימו השבוע על תוכנית הקיצוץ במכסות תפוקת הנפט העולמית. המדינות אשר הסכימו לקצץ במכסות התפוקה הן ערב הסעודית, ונצואלה, ניגריה, לוב, אלג'יר וכוויית. המדינות הודיעו כי הקיצוץ יעמוד על מיליון חביות ליום לכל המדינות יחדיו, ולא פירטו בכמה תקצץ כל מדינה בנפרד.



תוכנית הקיצוץ של אופ"ק, ארגון המאגד את 11 המדינות האחראיות על למעלה מ-40% מתפוקת הנפט העולמית, היא הראשונה מאז אפריל 2004. כיום, תפוקת הנפט העולמית הרשמית עומדת על תקרה של 28 מיליון חביות נפט ליום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully