וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון מוליאן: "עשרות עד מאות בלוגרים ישראלים ביקשו לקבל מתנות מחברות פרטיות כדי לכתוב עליהן בבלוג"

גיא גרימלנד

10.10.2006 / 16:27

חברת Twisted מיפתה 300 בלוגרים ישראלים מובילים והציעה ל-70 מהם לקבל חבילות בשווי 300 שקל



חברת Twisted, העוסקת בפרסום ובשיווק אינטרנטי, טוענת כי עשרות עד מאות בלוגרים ישראלים פנו אליה בבקשה לקבל מוצרים שונים על מנת שיכתבו עליהם ביקורת, מאז שהחברה פנתה אמש לכ-70 בלוגרים ישראלים והציעה להם להתנסות במוצרים שונים. אחת מחבילות המוצרים שמציעה Twisted היא חבילה של חברת "אהבה - מוצרי ים המלח" - בשווי 300 שקל.



זו לא הפעם הראשונה שחברה מנסה לקדם מוצרים באופן כזה. לפני מספר שבועות הציע אתר בקבוק יינות לבלוגרים, על מנת שייכתבו עליהם ביקורת. בראיון עם אלון מוליאן, מנכ"ל החברה, הוא מספר כי Twisted הכינה רשימה של 300 בלוגרים מובילים בישראל, וההצעה הנוכחית הופנתה לכ-70 מהם. "20 בלוגרים ובלוגריות הסכימו לכתוב על החבילה של חברת אהבה, ומאז אנחנו מוצפים בפניות של בלוגרים".



בין אם באמת התקבלו עשרות פניות במשרדי Twisted לקבל את הסחורה החמה של מוצרי הטיפוח, או שמדובר בתרגיל ביחסי ציבור, ההצעה עשתה לא מעט רעש בבלוגספירה המקומית, וכמה בלוגרים התייחסו אליה בבלוג האישי שלהם. כך למשל הגיבה כרמל וייסמן, בלוגרית, חוקרת תרבות וסטודנטית ללימודי דוקטורט באוניברסיטה העברית על בלוגים של מתבגרות ישראליות: "?גם בחיים אנחנו מעדיפים עצות של חברות מפה לאוזן לגבי מוצרים ובנישה הזו אפשר באמת להצליח אם מטפלים בזה נכון. אבל יש גם תהום די גדולה ליפול לתוכה והדבר יכול לחזור כבומרנג לבלוגר ולמדיום?".



במכתב שהעבירה Twisted לבלוגרים נכתב: "שמי X ואני מייצג חברה העוסקת בשיווק באינטרנט וביחסי ציבור בזירות שיחה באינטרנט. אנחנו מנהלים מספר מותגים ישראליים ובינלאומיים. אנחנו רואים בכותבי בלוגים עיתונאים לכל דבר ועניין. לכל בלוגר עשרות ומאות אלפי קוראים והוא מתפקד היום כ"עיתונאי החדש" וכמנהיג דעה. בזירה המסורתית, עיתונאים מקבלים חדשות לבקרים קומוניקטים ומוצרים חדשים, על מנת להתנסות בהם ולעדכן את הקוראים שלהם אודותם. באותו אופן, אנו מבקשים לקיים איתך שיתוף פעולה דומה: אנחנו נשלח אליך מידי פעם בפעם קומוניקטים ומוצרים, ואת תדאגי לספר עליהם לקוראיך. לא לא, אין לנו עניין להתערב בתוכן. אנחנו באמת רוצים שתבחני את הדברים ותכתבי עליהם ככל העולה על רוחך".

מוליאן מספר כי לא כל בלוגר שפונה אליו בבקשה לקבל את המוצרים בכדי לחוות עליהם את דעתו - זוכה להיענות. "לא מעניין אותנו בלוגים עם פחות מעשרות אלפי דפים נצפים בחודש", הוא מבהיר. לדבריו, ההצעה של Twisted גרמה לרעש גדול בבלוגספירה. "הבלוגרים מאוד חוששים מהפרעה של השטח הפרטי שלהם שעד כה היה מנוטרל ממסרים שיווקיים. אבל בלוגרים מזכירים מוצרים וחברות באופן טבעי בפוסטים שהם כותבים ביום יום, כך שאין הרבה הבדל. אנחנו פשוט מספקים להם את הפלטפורמה לקבלת המוצרים".



לטענת מוליאן, עד כה הוא קיבל תגובות מגוונות. "המייל שלנו מוצף. קיבלנו פניות רבות, החל מ'האם כדאי לי לחדש את הבלוג' או בעלים שמבקשים את חבילת הטיפוח לנשותיהם ורוצים לכתוב עליה".



Twisted הוקמה לפני חצי שנה על ידי אלון מוליאן וקרן רווה, שניהם יוצאי משרד הפרסום מק'אן אריקסון. היא אינה החברה היחידה שפועלת ליצירת קשר עם בלוגרים למטרות שיווק ופרסום.



בראיונות ל-TheMarker בעבר נחשף כי משרד הפרסום האינטראקטיווי Y&R מקבוצת שלמור-אבנון וגריי אינטראקטיב, משרד הפרסום האינטראקטיווי של אדלר-חומסקי & ורשבסקי, פועלים בתחום זה; כמו גם משרדי אינטראקטיב אחרים.



"אני פעיל בשוק הפרסום האינטרנטי כבר שבע שנים. אנחנו מנסים לאתגר את התפיסה השיווקית שפרסום מתבטא אך ורק בבאנר או בהליכה לגוגל. חשוב לי לציין שאנחנו לא פוגעים בתכנים של הבלוגרים ואיננו רוצים לדחוף תוכן שיווקי", מבהיר מוליאן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully