וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בבנק הפדרלי של דאלאס: "אני מרגיש בנוח עם המדיניות הכספית הנוכחית"

טלי גולדשטיין

10.10.2006 / 18:12

ריצ'רד פישר אינו פוסל אפשרות של העלאת הריבית אם יהיה צורך להוריד את האינפלציה בארה"ב



ריצ'רד פישר, נשיא בבנק הפדרלי, אמר היום בראיון בלונדון כי הוא מרגיש בנוח עם המדיניות הכספית הנוכחית אך אינו פוסל אפשרות של העלאת הריבית, אם יהיה צורך להוריד את האינפלציה בארה"ב.



פישר, חבר בלי זכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, אמר עוד כי הירידה בשוק הדיור בארה"ב תורמת לצמיחה כלכלית מואטת. פישר הזהיר מפני התמקדות יתר במגזר הדיור. מעבר לכך, כלכלת ארה"ב נמצאת במצב טוב.



היו"ר לשעבר של הבנק הפדרלי של ארה"ב, אלן גרינספאן, אמר בשבוע שעבר כי "הרע ביותר כבר מאחורי שוק הדיור בארה"ב", הנתון בהאטה החריפה ביותר זה יותר מעשור. גרינספאן הצביע על "התייצבות" בנתונים השבועיים של מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב, לאחר שרשמו "ירידה דרמטית".



דבריו של גרינספאן אופטימיים יותר מאלה שביטא באחרונה היו"ר הנוכחי של הבנק הפדרלי, בן ברננקי. בתום נאום שנשא ביום רביעי שעבר בוושינגטון, אמר היו"ר כי מתחולל כעת "תיקון משמעותי" בשוק הדיור האמריקאי; וכי ההאטה בשוק זה היא גורם מרכזי להאטה בצמיחת הכלכלה. ברננקי העריך כי ההאטה בשוק הדיור עשויה לקצץ 1% מצמיחת התמ"ג של ארה"ב ב-2006 ואולי גם ב-2007.



ב-21 בספטמבר, הותיר הבנק הפדרלי את הריבית בארצות הברית ללא שינוי, ברמה של 5.25%, על רקע הערכות כי ההאטה הכלכלית והירידה במחירי האנרגיה מתחילות למתן את הלחצים האינפלציוניים. החלטת הפדרל ריזרב להותיר את הריבית ללא שינוי זה החודש השני ברציפות היתה צפויה, על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב והנסיגה באינפלציה. עם זאת הותיר הבנק הפדרלי את הדלת פתוחה להעלאות ריבית בהמשך הדרך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully