וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים לשעבר בהודו מואשמים בקבלת תשלומים מהתעשייה האווירית בסך של קרוב לחצי מ' ד' תמורת רכישת טילי ברק

אורה קורן

10.10.2006 / 19:41

בתע"א מכחישים מתן שוחד; משרד הביטחון מאשר שיתוף פעולה בחקירה עם משרד הביטחון ההודי



משרד החקירות המרכזי של הודו (המקביל ל-FBI האמריקאי) האשים השבוע בכירים לשעבר בהודו בקבלת שוחד בכ-435 אלף דולר עבור רכישת מערכות טילי ברק מהתעשייה האווירית בישראל. מדובר בעסקה שנחתמה בשנת 2000. החקירה כוללת חשדות לקבלת שוחד גם בעסקות עם מדינות נוספות, כמו רוסיה.



בתום חקירה, שבמסגרתה פשטו החוקרים על בתי אישים המוכרים כמתווכים בעסקות נשק ברחבי הודו, נטען, כי שר ההגנה לשעבר של הודו, ג'ורג' פרננדס וראש מפלגת סמאטה, ג'איה ג'אילטליי, חשודים כי קיבלו תשלום בסך 435 אלף דולר כדי לקדם את עיסקת טילי ים-ים ברק המיועדים להגנת ספינות.



גם מפקד הצי ההודי לשעבר, אדמירל סושיל קומאר וגורמים פוליטים נוספים חשודים במעורבות באי סדרים סביב העסקה, שהיקפה נאמד ב-200-150 מיליון דולר. פרננדס הכחיש את ההאשמות המיוחסות לו וטען כי החקירה נובעת ממניעים פוליטים של מפלגת השלטון.



ממשרד הביטחון בישראל נמסר בתגובה, כי אכן מתקיימת בהודו חקירה של חברות ישראליות שעסקו ביצוא ביטחוני להודו בשנים 2001-1998, וכי משרד הביטחון הישראלי ומשרד הביטחון ההודי משתפים פעולה לשביעות רצון שני הצדדים.



בכיר בהנהלת התעשייה האווירית אמר: "לא היו דברים מעולם, התעשייה האוירית אינה מעורבת במתן שוחד. אין לנו מה להסתיר ונשתף פעולה ככל שנידרש".



השוק ההודי משמש שוק יעד אדיר לתעשיות הביטחוניות הישראליות. התעשייה האווירית מוכרת שם במאות מליוני דולרים מידי שנה. העסקה הבולטת היתה בשנת 2004, כשהתעשייה האווירית מכרה לחיל האוויר ההודי מטוסי פאלקון בכ-1.1 מיליארד דולר, העיסקה הבטחונית הגדולה ביותר שבוצעה בישראל מעולם. ב-2006 פורסמו ידיעות בהודו על הסכם לשיתוף פעולה בין מכון המחקר ופיתוח של משרד ההגנה ההודי לתעשייה האווירית לפיתוח טילי ברק מתקדמים לטווח שמעבר לאופק בהיקף של 400-300 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully