וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת למגזר המכוניות: פג'ו תסגור מפעל בבריטניה בינואר 2007 - מוקדם מהצפוי

סוכנויות הידיעות

10.10.2006 / 19:54

2300 משרות יקוצצו עקב סגירת המפעל בעיר רייטון, שבו מיוצרת מכונית פג'ו מדגם 206

פג'ו, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה באירופה, תסגור את המפעל בעיר רייטון שבמחוז וורויקשייר בבריטניה כבר בינואר 2007 - מוקדם מהצפוי. ההערכות היו כי המפעל שבו מיוצרת מכונית פג'ו מדגם 206, ייסגר רק באמצע 2007 ולא בתחילת השנה. 2300 משרות יקוצצו בעקבות סגירת המפעל.



תגובות נזעמות נשמעו מאיגודי העובדים, שטענו כי פג'ו יצרה ציפיות שווא בקרב העובדים, לפיהן הייצור יימשך ב-2007, אם העובדים ירצו בכך. "התקוות שפג'ו נטעה בעובדיה מנעו מהם לחפש עבודה חדשה בידיעה כי משכורתם תמשיך להיות משולמת. זוהי לא מתנת קריסמס מוקדמת שעובד נאמן ירצה לקבל", אמר דייב אוסבורן מאיגוד התחבורה והעובדים הכלליים ("Transport and General Workers' Union").



פג'ו מסרה כי רבע מכוח העבודה הנותר במפעל ביקש לעזוב את החברה במהלך השבועות האחרונים. סיבה זו זירזה את סגירת המפעל ברייטון. היא הוסיפה כי הקימה מרכז בשווי 5 מיליון ליש"ט לעזרת העובדים במציאת עבודה חדשה.



מנכ"ל פג'ו-סיטרואן, מרטין פולז, אמר באפריל כי מחקר שנערך הראה שהמפעל ברייטון רשם עלויות ייצור ולוגיסטיקה גבוהות שגרמו לחברה להחליט להעביר את המפעל לסלובקיה.



פג'ו-סיטרואן הודיעה בספטמבר כי תפטר 10,000 מעובדיה - 7% מכוח העבודה של החברה באירופה. כמו כן, החברה לא תגייס עובדים חדשים, מתוך כוונה לצמצם בהוצאותיה, על רקע ירידה במכירות באזור.



יצרניות המכוניות באירופה ובארצות הברית סובלות מירידה במכירות וברווחים בשנים האחרונות, על רקע התחזקות של מתחרותיהן האסייתיות.



פורד, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה, גם היא, בספטמבר כי תפטר 10,000 עובדים - כשליש מעובדי הצווארון הלבן בשכר חודשי. זאת, בנוסף ל-4,000 המשרות שקוצצו ברבעון הראשון של השנה. הפיטורים וקיצוצים אחרים, צפויים לחסוך לפורד כ-5 מיליארד דולר בשנה, עד 2008.



בשנה שעברה, קוצצו 6000 משרות במפעל רובר של ג'נרל מוטורס בבירמינגהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully