וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד הדאו ג'ונס שוב בשיא

עומרי כהן

10.10.2006 / 22:33

המגמה החיובית שמאפיינת את השוק מאז ספטמבר ממשיכה להתחזק. טאואר התממשה בכ-10% לאחר זינוק חודשי של 63%; ווקלטק זינקה בכ-44%

מבט על מדד שוק המניות בארה"ב, S&P 500, מלמד כי מאז ה-22 בספטמבר העביר השוק הילוך והמגמה החיובית ממילא בשוק, הפכה חדה עוד יותר. בתוך פחות משבועיים עלה מדד S&P 500 ב-3% והתייצב לקראת סוף השבוע שעבר ברמות שיא של כחמש שנים וחצי.

אולם שלושה ימים של מסחר יציב עם נטייה לירידות קלות, קירבו היום את מדד השוק לעבר קו המגמה העולה, במה שנראה כניסיון של המשקיעים לבחון את חוסן המגמה בימים הקרובים. מחירי נפט נמוכים, נתוני מקרו טובים והתבטאויות אופטימיות של בכירי הבנק הפדרלי המרכזי, עשויים לתמוך במגמה החיובית ולשמר את השיפוע החד של השבועיים וחצי האחרונים. אולם פריצה של קו מגמה זה, אשר לא תפתיע כנראה משקיעים רבים, עשויה למשוך את S&P 500 לתיקון של כ-1%, במהלכו יחזור השוק האמריקאי למגמה חיובית מתונה יותר, אשר תיתמך בקו העולה מנקודת השפל של ה-17 ביולי.

גם היום התנדנדו המדדים המובילים בין עליות קלות של עד 0.2%, לירידות בשיעור דומה. את המסחר סיים מדד נאסד"ק בעלייה של 0.2% ל-2,315 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,867 ושיפר בנקודה את שיא הסגירה הקודם, שנקבע בשבוע שעבר. מדד S&P 500 עלה ב-0.2% ל-1,353 נקודות.

בוול סטריט חיפשו היום סיבות לחוסר המגמה, אולם כנראה שההסבר הפשוט ביותר הוא שנכון לשלושת ימי המסחר האחרונים השוק מחפש את השיפוע הנכון להמשך העליות. נתונים שפירסמה מחלקת המסחר בממשל הצביעו על גידול חד מהצפוי של 1.1% במלאים הסיטוניים בארה"ב באוגוסט. נתון זה מראה כי חברות ביקשו באוגוסט להכין מלאים גדולים מספיק לעמוד בביקושים, ומלמד על התחזקות הכלכלה.

בשוק הסולידי נמשכה המגמה השלילית זה היום השלישי ברציפות. בשבוע שעבר נפלו התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים, לשפל של שבע חודשים, על רקע התחזקות ההערכות כי הבנק הפדרלי יחל להוריד את הריבית בארה"ב לא יאוחר ממארס 2007. אולם הערכה זו השתנתה בימים האחרונים וכעת משקף המסחר בחוזים עתידיים בשיקאגו סבירות נמוכה ביותר להורדת ריבית לפני אפריל. היום עלתה התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים בעוד 0.05% ל-4.748%, לעומת 4.57% לפני פחות משבוע.

דברים שאמר היום נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר, תומכים גם הם בסברה כי הריבית בארה"ב תישאר בחודשים הקרובים ברמתה הנוכחית - 5.25%. בנאום בלונדון ציין פישר, כי הוא מרגיש בנוח עם מדיניות הריבית הנוכחית של הבנק הפדרלי המרכזי, אולם לא עם רמות האינפלציה העכשוויות, אותן הוא מוצא גבוהות מדי. לפישר אין זכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח אשר קובעת את גובה הריבית קצרת הטווח בארה"ב, אולם דבריו עשויים לשקף את הלך הרוח של חברי הוועדה.

בסיום המסחר, נפתחה בוול סטריט עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי, עם פרסום תוצאותיהן הרבעוניות של ענקית האלומיניום אלקואה וחברת הביוטכנולוגיה ג'ננטק. החברות הישראליות יפתחו כנראה את העונה רק בעוד כשבועיים. לפי שעה אף לא אחת מהן פירסמה אזהרת רווח, ולדברי האנליסט אהוד אייזנשטיין מאוסקר גרוס, מדובר בנתון חיובי ביותר.

טבע הוסיפה 1.3% ל-35.8 דולר, למרות החלטת בית משפט בארה"ב, לאשר את חוקיות הפטנט על תרופת ה-Aciphex של החברה היפאנית Eisai לסתירת חומציות הקיבה, שמכירותיה במקור מסתכמות ב-1.2 מיליארד דולר. טבע קיבלה אישור מותנה לשווק גירסה גנרית לתרופה וההחלטה עשויה למנוע ממנה להשיקה עד 2013. לחברות הגנריות עדיין שמורה הזכות להציג בפני בית המשפט את דעותיהן בנוגע לסדקים בפטנט של החברה היפאנית.

טאואר התממשה ב-9.9% ל-1.91 דולרים, לאחר שזינקה אמש ב-21% לשיא של יותר מ-21 חודשים, במחזור גבוה מאוד של 1.6 מיליון מניות. בזינוקה אמש השלימה המניה קפיצה חודשית של 63%.

יצרנית מוצרי הלייזר לטיפולים רפואיים ואסתטיים, סינרון, קיבלה את אישור ה-FDA לשווק בארה"ב מכשיר לייזר מתוצרתה לטיפולי שיניים. מכשיר הלייף-טאץ' אושר למגוון יישומים בתחום הרקמות הקשות והרכות בניתוחי פה ושיניים. מניית סינרון הגיבה להודעה בעלייה של 3.3% ל-24.5 דולר.

וולקטק החבוטה, אשר איבדה מסוף דצמבר ועד אתמול כ-62% מערכה, זינקה היום ב-43.7% ל-4.7 דולרים. זאת, לאחר שהחברה דיווחה כי שרת אפליקציות מתוצרתה, נמצא בליבת חבילה שירותי ה-VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט), שפיתחה ענקית המחשוב האמריקאית, IBM.

ווקלטק איכזבה את המשקיעים במחצית הראשונה של 2006, לאחר שדיווחה על הפסדים כספיים בהיקף של 3.6 מיליון דולר. הזינוק היום מלמד כנראה על תקוות בשוק, כי שיתוף הפעולה עם IBM יסייע להעביר את ווקלטק לפסים של רווחיות

אלווריון בלטה בעלייה של 4.1% ל-7.2 דולרים. אלווריון תשתתף בימים הקרובים בכנס בבוסטון בנושא טכנולוגיית ה-WIMAX (טכנולוגיה מתקדמת לתקשורת אלחוטית בפס רחב) וייתכן כי הופעתה הצפויה כבר מעוררת את המשקיעים. לאור טיפוס המניה בתל אביב הבוקר, ושמישהו בישראל אולי כבר מחזיק בחדשות חיוביות כלשהן הנוגעות לחברה.

פחות משבוע לאחר שחשפה חברת רדוויז’ן את מועד פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2006, והרגיעה בכך את החוששים מפני אזהרת רווח אפשרית, העלה היום בית ההשקעות אוסקר גרוס את המלצת השקעה למניית רדוויז'ן ל"קנה", מהמלצה קודמת של "החזק". האנליסט אהוד אייזנשטיין גם צירף למניה מחיר יעד של 22 דולר. רדוויז'ן עלתה ב-1.1% ב-18.5 דולר.

נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) נותרה ללא שינוי ב-13.4 דולר, על אף שבאוסקר גרוס העלו את מחיר היעד למניה, מ-14 דולר ל-16 דולר והותירו לה המלצת "קנה".

אי.סי.איי הודיעה על הקמת קונסורציום חדש שנועד להוביל את הפיתוח וההטמעה של ניהול ספקטרום דינמי (DSM). מדובר בטכנולוגיה מתקדמת, הצפויה לספק קצבי העברה אמינים ברמה זהה לאלה של סיבים אופטיים, על גבי התשתית הקיימת של כבלי נחושת. אי.סי.איי עלתה ב-0.6% ל-8.6 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully