וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה התממשה בכ-0.5% בעקבות הירידות באירופה

נתן שבע

11.10.2006 / 14:45

טאואר צללה ב-7.7%. רפק הוסיפה 4.7%. שיכון ובינוי עלתה ב-1.2% בעקבות זכייה בפרויקט חדש בניגריה

בדומה למגמה בבורסה באירופה, גם הבורסה בתל אביב התממשה היום בכ-0.5%, לאחר זינוק של כ-10% בחמשת השבועות האחרונים. מדד המעו"ף ירד ב-0.6% ל-859 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 0.5% ל-874 נקודות. מדד תל טק עלה ב-0.4%. מחזורי המסחר היו גבוהים יחסית בימים האחרונים והיום הסתכמו בכ-940 מיליון שקל, למרות חופשת החג של חלק מהפעילים ומרות העובדה שהמסחר מסתיים ב-14:45.

"יעד של 900 נקודת הוא בהחלט יעד אפשרי שהמעו"ף יכול להתקרב אליו או להשיג אותו בחודש חודשיים הקרובים", אמר ניר פלג מנכ"ל אקסלנס ניהול תיקים. "השווקים בחו"ל יהיו המפתח להמשך התנהגות השוק גם בארץ. כמו כן, עלות המלחמה נראית היום נמוכה ממה שהעריכו תחילה. ברקע נמשכות גם ההשקעות של הזרים בישראל. הגאות במניות הנדל"ן ממשיכה לתרום למגמה הכללית כאשר ההשקעות של החברות בחו"ל נראות מבטיחות. היום השווקים מתממשים מעט, בדומה למגמה בעולם", הוא הוסיף.

כי"ל מאבדת 1.6%. הירידה באה על רקע ביטול ההנפקה של חברת האשלג האוקראינית אורקלי שהיתה אמורה לגייס הון אתמול בלונדון. בחברה תירצו את הדחייה ברצונם של המשקיעים לרכוש סחורה במחירים הנמוכים מהמחירים שבהם נקבה החברה. השוק ציפה עוד קודם כי ההנפקה תתבצע במחירים גבוהים ועל פי מכפילים גבוהים יותר משל כי"ל, דבר שהוביל לעליות במניות כי"ל. במניות הבנקים, מגמה מעורבת: הפועלים עלתה ב-0.7% ולאומי ירדה 0.9%.

מניות הנדל"ן המשיכו להתממש גם היום. מדד הנדל"ן איבד 1.1% בהמשך לשיעור דומה אתמול. אפריקה ישראל, המניה הכבדה במדד השילה 2%. אלביט הדמיה איבדה 0.7% למרות פרויקט חדש ברומניה עליו מדווחת החברה. החברה תשקיע כ-41 מיליון דולר כהון ראשוני בקומפלס של מרכזי בידור, סחר ומגורים בפרויקט שעלותו הכוללת עשויה להגיע ל-500 מיליון דולר. אלרוב נדל"ן שנפלה אתמול ב-8% המשיכה לתממש גם היום ב-5.7%, לאחר הריצה הארוכה שעשתה המניה, שזינקה ביותר מ-30% בשבעה ימים שהסתיימו ביום שני האחרון. רפק עלה ב-4.7% בעקבות הנפקה המתוכננת של החברה הבת שלה RR לוויינים.

בקרב המניות הדואליות - טבע עלתה ב-0.5%. טאואר, התממשה ב-7.7% לאחר ריצה של יותר מ-40% בחודש בעקבות הפער שלילי בו פתחה. שיכון ובינוי עלתה ב-1.2% בעקבות זכייה בפרויקט כבישים בניגריה בהיקף של 250 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully