וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.269 שקלים

טל לוי

11.10.2006 / 13:11

ערן בסון: השקל חזק מול הדולר והוא בשיא של מספר שנים מול היורו, הליש"ט והפרנק השווייצי. הכיוון עדיין למטה

הדולר הוסיף היום 0.3% ושערו נקבע על 4.269 שקלים. היורו איבד 0.05% ושערו 5.354 שקלים. אתמול, לאחר קביעת השער היציג עלה הדולר לרמה של 4.28 שקלים, במקביל להתחזקותו בעולם, אולם לאחר מכן תיקן מטה.

"המסחר מתאפיין במחזורים נמוכים בשבוע האחרון בשל חופשת חול המועד", אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון. "אנו מייחסים את התחזקותו המינורית של הדולר ביומיים האחרונים לתיקון טכני בלבד כאשר המגמה היא עדיין כלפי מטה. טכנית, כל עוד נמוך שערו של הדולר מ-4.28-4.30 שקלים - הכיוון עדיין כלפי מטה", הוא אומר.

בסון מציין כי השקל נמצא ברמות שיא של כ-5 שנים מול הדולר אולם הוא מגלה עוצמה גם מול המטבעות האחרים. "השקל בשיא של מספר שנים גם מול היורו, הין היפני, הליש"ט הבריטי והפרנק השווייצי".

בישראל לא מתקיים מסחר ישיר בין השקל ליורו או מול שאר המטבעות. המסחר היחיד המתבצע ישירות הוא של השקל מול הדולר ומשם נגזר שערם של המטבעות האחרים. אי לכך, התחזקות השקל מול הדולר, גוררת גם התחזקות מול המטבעות האחרים.

דווקא בעולם מסרב הדולר להיחלש מול המטבעות האחרים ובשבועות האחרונים הוא במגמת התחזקות מול היורו, הליש"ט ובעיקר מול הין. "הדבר נובע מהנחה לפיה הפדרל ריזרב האמריקאי לא יוריד את הריבית מהר כפי שחשבו וככל הנראה הריבית בארה"ב לא תורד לפני תחילת 2007", אומר בסון.

"הדולר נחלש בעולם אולם מתחזק בישראל והסיבה לכך היא ההון הזר אשר זורם אלינו", אומר בסון. לפני מספר ימים פורסם ב-TheMarker כי השקעות הזרים בישראל הסתכמו ב-9 החודשים הראשונים של 2006 ב-18 מיליארד דולר. "המשמעות היא שהזרים ממירים דולרים לשקלים ובכך מורידים את שער הדולר ומחזקים את השקל", אומר בסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully