וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר דחה את דרישת אל על לפצותה ב-10 מיליון דולר על נזקי המלחמה בלבנון

זוהר בלומנקרנץ

11.10.2006 / 8:28

כך נודע ל-TheMarker; לטענת אל על, המלחמה גרמה לגידול בהוצאות החברה ולאובדן הכנסות



משרד האוצר דחה את דרישתה של חברת אל על לקבל פיצוי בסך 10 מיליון דולר בגין הנזקים הכלכליים שנגרמו לה עקב המלחמה בלבנון בקיץ - כך נודע ל-TheMarker.



לטענת אל על, המלחמה גרמה לגידול בהוצאות החברה ולאובדן הכנסות: בהוראת משרד הביטחון נאלצו טייסי החברה להאריך את נתיבי הטיסה באזור המרכז, מחשש לפגיעה במטוסים, וכך צריכת הדלק עלתה; הוצאות האבטחה גדלו עקב התרעות על אפשרות של פגיעה בנוסעים ובמטוסים; והכנסות החברה ירדו בגלל ירידה בתנועת הנוסעים.



הסדר הפיצויים שמעניקה המדינה בגין נזקי המלחמה מתייחס לתושבים ולעסקים בצפון שנפגעו באופן ישיר. אל על לא עומדת בקריטריונים של ההסדר, ולפיכך ביקשה פיצוי מיוחד.



משרד האוצר נהג בקשיחות גם כלפי חברות תעופה אחרות שנפגעו מהמלחמה בצפון. כך למשל, סירב האוצר לפצות את חברת טמיר תעופה, שנאלצה להפסיק את טיסותיה לראש פינה וקרית שמונה בגלל המלחמה בלבנון. האוצר נימק את סירובו בכך שמשרדי החברה ממוקמים בתל אביב.



אל על בראשות המנכ"ל חיים רומנו, צפויה לסיים באיזון או ברווח מזערי את הרבעון השלישי של 2006, לעומת רווח של 52.5 מיליון דולר ברבעון השלישי ב-2005. את הרבעון השני סיימה אל על בהפסד של כ-15.1 מיליון דולר לעומת רווח של 29.9 מיליון דולר ברבעון השני ב-2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully