וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם קיבוצי חדש בענף האבטחה: החברות יחויבו להפריש לביטוח פנסיוני

חיים ביאור

11.10.2006 / 9:27

ההסכם שצפוי להיחתם לאחר הסוכות, יחליף את ההסכם הקיבוצי הקודם שנחתם בענף השמירה בראשית שנות ה-70



דיונים מתקדמים לחתימה על הסכם קיבוצי בעניין שכר ותנאי עבודתם של המאבטחים והשומרים מתקיימים בימים אלה בין ההסתדרות, לשכת התיאום של ארגונים הכלכליים (המעסיקים הפרטיים), איגוד חברות השמירה ומשרד האוצר.



ההסכם החדש, הצפוי להיחתם לאחר חג הסוכות, יחליף את ההסכם הקיבוצי הקודם שנחתם בענף השמירה בראשית שנות ה-70, ומאז כמעט שלא הוכנסו בו שינויים. מההסתדרות נמסר כי החידוש בהסכם החדש הוא בכך שחברות השמירה יחויבו להפריש בעבור העובדים תשלומים לביטוח פנסיוני מקיף (לאחר כמה חודשי עבודה).



שר התמ"ת (בתפקידו כשר העבודה) צפוי להוציא צו הרחבה להסכם, כך שהוא יחול כל החברות העוסקות בשמירה ואבטחה. בהסתדרות אומרים כי ההסכם יחייב לראשונה לא רק את חברות השמירה והאבטחה, אלא גם את הארגונים המזמינים את שירות האבטחה והשמירה, כגון משרדי ממשלה, מוסדות ציבור וחברות פרטיות. הללו יהיו חייבים לוודא כי חברות השמירה שהם מעסיקים משלמות לעובדים את כל המגיע להם.



בנוסף להבטחת הפנסיה, ההסכם יחייב את המעסיקים לשלם לעובדי השמירה והאבטחה שכר לפחות ברמת המינימום הקבועה בחוק, החזר הוצאות נסיעה באוטובוס לעבודה וממנה, ימי חופשה ותשלום מוגדל עבור עבודה בשעות נוספות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully