וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום מבצעת ניסוי להעברת שיחות לחו"ל עם נטוויז'ן

ערן גבאי

11.10.2006 / 13:18

הניסוי מתבצע מול טורקיה. ברק איבדה השבוע את פרטנר כלקוח. שוק שירותי הנדידה בישראל מוערך בכ-770 מיליון שקל בשנה

סלקום מבצעת בחודשים האחרונים ניסוי מול נטוויז'ן להעברת שיחות סלולריות לחו"ל. על פי הידוע, הניסוי מתבצע מול טורקיה, אליה הועברה תנועת דקות (חלק מדקות השיחה של סלקום). השבוע דיווחנו על כך שפרטנר החליטה לנתק את קשריה עם חברת התקשורת ברק, מקבוצת אי.די.בי, ולרכוש את שירותי הנדידה (העברת שיחות סלולריות לחו"ל) של חברת קווי זהב, שמספקת בינתיים את השירות, גם לסלקום.

ההסכם בין פרטנר לקווי זהב צפוי לגרום לברק הפסד הכנסות שנתי של כ-40 מיליון שקל. צעד הניתוק של פרטנר הפתיע את נטוויז'ן-ברק, על אף שהשמועות בעניין רחשו בשוק כבר מזה כחודשיים. כעת, הערכה היא שסלקום תעביר את תקשורת שירותי הנדידה שלה מקווי זהב לברק ותחזיר לעצמה כ-35 מיליון שקל בשנה.

הסכמי שיחות הנדידה של חברות הסלולר עם ספקיות השיחות הבינלאומיות הם הסכמים ארוכי טווח, בדרך כלל לחמש שנים ויותר. אמנם לנתח היקף הדקות יש השפעה מרובה בתחום ההכנסות של הספקיות, אך בתחום הרווח ההשפעה פחותה בהרבה. הסיבה היא ש-85% מההכנסות עוברים לחברות הסלולר, ורק 15% הנותרים מועברים לחברות השיחות הבינלאומיות. שיעור הרווחיות של חברות הסלולר בענף נאמד ב-30%-25%.

שוק שירותי הנדידה בישראל מוערך בכ-770 מיליון שקל בשנה. מספר הדקות של שיחות הנדידה בישראל הסתכם ב-2005 בכ-120 מיליון דקות - שהן יותר מ-6 שקלים לדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully