וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גילת מאבדת 1% למרות עסקה חדשה ברוסיה

שירלי יום טוב

11.10.2006 / 15:45

אכזבה בשוק מדו"חות אלקואה וג'ננטק. הנאסד"ק יורד ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.4%


בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק יורד ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.4%. בקרב המניות הישראליות מאבדת גילת 0.8% למרות עסקה חדשה ברוסיה. אמדוקס עולה ב-0.3%, ואילו טאואר מתממשת בעוד 4.2%.

סקירת טרום מסחר

לאחר שיא נוסף ברמתו של מדד דאו ג'ונס, צפויים השווקים להוריד היום הילוך. בשעה זו מצביעים החוזים העתידיים על ירידות בפתיחת המסחר: מדד נאסד"ק 100 צפוי לפתוח בירידה של כ-0.4% ומדד S&P500, הרחב יותר, צפוי לפתוח בירידה קלה יותר.

אחרי גל העליות הארוך בשבועות האחרונים, ומימושים שסירבו להגיע, בוול סטריט יש היום לפחות שלוש סיבות להפרעה להמשך המגמה החיובית. הראשונה היא דו"חות מאכזבים של אלקואה, יצרנית האלומיניום השנייה בגודלה בעולם; הסיבה השנייה היא חששות מפני האטה במכירות של חברת הביוטכנולוגיה, ג'ננטק; והשלישית, המשך החששות מפני התחמשות גרעינית של המדינה הקומונסטית - צפון קוריאה.

דו"חות אלקואה מאמש פתחו באופן לא רשמי את עונת הדו"חות לרבעון השלישי, שתיכנס להילוך גבוה בקרב החברות הישראליות בסוף שבוע הבא, עם דו"חות צ'ק פוינט. עד כה, 11 ימים אחרי סיום הרבעון, לא התקבלו אזהרות רווח מכיוונן של חבורת ישראליות.

עסקה חדשה לגילת



הרבעון הרביעי נחשב לחזק ביותר בתחום ההנפקות הראשוניות (IPO's) ויש לא מעט ישראליות שעושות את צעדיהן הראשונים בשוק ההון האמריקאי בימים אלה. אחת מהן היא חברת RR לוויינים, שהגישה אתמול טיוטת תשקיף ראשונה לרשות לניירות ערך בארה"ב. RR צפויה להנפיק לפי שווי של כ-200 מיליון דולר ולגייס עד 55 מיליון דולר. הנפקות יוצרות גם מיליונרים חדשים, וב-RR מדובר בדוד ריבל, המייסד והמנכ"ל, שצפוי למכור 6.1% מאחזקתו בחברה, ולהפוך אותה למזומנים בגובה של 2.3-1.9 מיליון דולר.

לחשושים בשוק על הנפקות נוספות של ישראליות, כוללים את החברה הבת של קומברס, סטאר הום; חברת הביוטכנולוגיה, רוזטה ג'נומיקס, שכבר הגישה טיוטות תשקיף אחדות; אלוט קומיוניקיישנס; וראז, החברה הבת של אי.סי.איי; והסטארט אפ מלנוקס, שהגיש אף הוא טיוטת תשקיף באחרונה. בנוסף לאלה, בתחילת 2007 צפויה גם חברת סלקום להגיע לגיוס הון בניו יורק.

מי שבוודאי רווים נחת בחודשים האחרונים הם בעלי המניות של גילת לווינים, בעקבות זינוק של 60% בשנה האחרונה. הגורם המרכזי שתידלק את העליות הוא החלטתה של בעלת המניות הגדולה ביותר בגילת כעת, קרן יורק, להמיר את החוב של החברה למניות. המאזן של גילת - בעבר מאזן אימה - כבר נראה הרבה יותר טוב, לאחר שהחוב קטן ב-71 מיליון דולר.

אבל הסיפור של גילת הוא לא רק שיפור המאזן. החברה ממשיכה להודיע על חוזים חדשים, והיום מדובר על אספקת ציוד ללימוד מרחוק לחברת Teleport Services הרוסית. מדובר ברשת SkyEdge הכוללת תחנה מרכזת (HUB) ו-300 תחנות לוויין זעירות (VSAT). העסקה מוערכת במיליון דולר - לא כסף גדול, אבל כשעסקה אחת כזו מצטרפת לרבות אחרות עליהן דיווחה החברה בחצי השנה האחרונה - מדובר בחדשות טובות.

ב-1 בנובמבר תסכם חברת אמדוקס את שנת 2006 הפיסקאלית, עם פרסום דו"חות הרבעון הרביעי (פיסקאלי). זו היתה, ללא ספק, שנה מצוינת עבור אמדוקס, שצפויה לדווח על פי תחזיות האנליסטים על הכנסות שנתיות של 2.47 מיליארד דולר - צמיחה של 21% מ-2005. גם המניה לא נותרה מאחור, וקפצה בכ-55% בשנה האחרונה.

היום הודיעה אמדוקס על הרחבת התקשרות עם חברת טלקום אוסטריה. אמדוקס תספק לה, בשיתוף עם אלקטל, פתרון לניהול הזמנות, אותו פיתחה קריימר, החברה שרכשה אמדוקס ביולי ב-375 מיליון דולר. היקף העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך בכמה מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully