וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט לחייזרים: יאהו תשגר לייזר לחלל החיצון עם מסרים שמייצגים את הטבע האנושי

סוכנויות הידיעות

11.10.2006 / 12:09

קוראת לגולשים לתרום תוכן; החומרים הייחודיים ביותר ישוגרו לחלל ויוטמנו גם ב"כמוסת זמן"



טאוטיוואקן שבמקסיקו, פעם מרכז של אימפריה קדם ספרדית נרחבת, מתוכננת להיות אתר השיגור לניסיון תקשורת עם חיים מחוץ לכדור הארץ. החל מיום שלישי מוזמנים בני אדם מכל רחבי העולם לשלוח דרך האינטרנט (http://timecapsule.yahoo.com) טקסטים, תמונות וקטעי וידאו וצליל שמשקפים את הטבע האנושי ושייכללו במסר. האתר שמרכז את איסוף החומרים שישוגרו מציע לאנשים מכל העולם לשלוח חומרים במגוון נושאים ובהם אהבה, כעס, הנאה, עצב, אמונה, יופי ותקווה. האתר גם מציע לאנשים לשלוח חומרים על נושא נוסף - על עצמם.



מחומרים אלה - חלק מהפרויקט "כמוסת זמן" של "יאהו" - ייבחרו הייחודיות ביותר, שיעובדו למידע דיגיטלי וישוגרו לחלל בקרן לייזר. הדבר יתרחש באירוע בן שלושה ימים שיתחיל ב-25 באוקטובר בפירמידת השמש שבטאוטיוואקן, אתר ארכיאולוגי הממוקם כ-40 קילומטר ממקסיקו סיטי. האירוע גם צפוי להיות משודר באינטרנט.



ארכיאולוגים טוענים שתרבות שמרכזה היה בטאוטיוואקן, שידועה כ"עירם של האלים", שלטה במרכז אמריקה במשך מאות שנים במהלך האלף הראשון לספירה. לא ברור מה הוביל לקריסת התרבות.



"יש לנו אתר עתיק נהדר, ומאתר זה אנו יכולים לשלוח תוכן בן זמננו אל עבר היקום והעתיד, לכל מי שיהיה שם לקלוט אותו", אמרה סריניג'ה סריניוואסן, העורכת בפועל של יאהו. "מה שחדש הוא היכולת לאחסן מידע בהיקף כזה", היא הסבירה.



יאהו הזמינה מספר אנשים שיקדמו את הפרויקט. לפי סריניוואסן, הדוכסית שרה פרגוסון סיפקה דיווח על התרשמותה מאנדלוסיה, ובמאי סרטי האקשן ג'ון וו הכניס קטע מספר הקומיקס הראשון שלו אל כמוסת הזמן.



"זהו למעשה מבט על מה שמתרחש בעולם. הרעיון הוא ללכוד תמונה זו בזמן ולשמר אותה. אנו רוצים ומצפים להיות מופתעים מהתוצאות", הסבירה סריניוואסן. ג'רי יאנג, ממייסדי יאהו והמנכ"ל שלה הסביר: "אנו רוצים שבני אדם ייצגו את תרבותם ויראו לנו מה חשוב להם על ידי השתתפותם באירוע היסטורי זה".





פרויקט זה הוא חלק מגישת השיווק של חברת יאהו. "שיווק השתתפותי", כך הגדירה את גישה זו קמי דאנאווי, אחראית השיווק של יאהו. הרעיון בגישה זו הוא שעל ידי כך שהחברה תעודד משתמשים נלהבים להגיש תוכן לפרויקטים שלה, היא תהפוך אותם לשגרירים נאמנים שלה.



כדי לא לחרוג מהמסורת של כמוסות זמן, ייקבר עותק של הכמוסה במתחם יאהו בעמק הסיליקון שבקליפורניה. יאהו מתכננת ב-2020 לפתוח מחדש את כמוסת הזמן, שתיקבר באתר סודי בעמק הסיליקון, כשהחברה תחגוג 25 שנה להיווסדה.



בשנות השבעים ריכז האסטרונום קארל סאגאן צלילים ותמונות, כולל של להקת מריאצ'י וברכות בשומרית עתיקה, כדי לצייר את מגוון החיים והתרבויות על פני כדור הארץ. האוסף שלו נשלח יחד עם החללית וויאג'ר בתקווה שצורות חיים חוצניות ימצאו אותו בסופו של דבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully