וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה במהלך התקפי: מקימה עם יניב פגוט בוטיק לניהול קרנות נאמנות

שלומי שפר

11.10.2006 / 14:12

פגוט, מפורשי מגדל שוקי הון, סבור כי תעודות סל ומוצרים מובנים אינם מהווים תחליף אמיתי לקרנות



בית ההשקעות פריזמה, שבשליטת קרן מרקסטון, אינו מתכוון לוותר כלל ועיקר על ענף קרנות הנאמנות, להיפך. בעוד החברה מנהלת קרב הגנה מתמשך על נכסי קרנות הנאמנות של פקן, אותם רכשה מבנק הפועלים, היא יוצאת למתקפה בשוק. פריזמה תשיק בוטיק חדש לניהול קרנות נאמנות בעוד כשבועיים, יחד עם יניב פגוט - לשעבר מנהל ההשקעות הבכיר של מגדל שוקי הון, שפרש מהחברה לפני כחודש וחצי.



לדברי פגוט, היו לו כמה חלופות שהציעו לו כאשר פרש ממגדל, אולם הוא החליט בסופו של דבר להקים את החברה על הפלטפורמה של מרקסטון. פגוט אומר כי אין לו אחוזים במיזם שיקום והוא ייהנה מהאפ-סייד של החברה. "אנחנו מביאים דם חדש, מגייסים אנשים, ונהיה חזית ההתקפה של מרקטון", הוא מוסיף.



פגוט סבור שהמתקפה שעוברת תעשיית הקרנות בחודשים האחרונים אינה מוצדקת, וכי היא בבחינת "לשפוך את התינוק עם המים". לטענתו, החלופות כביכול לקרנות הנאמנות אינן אמיתיות. "תעודות סל אינן חלופות כיוון שהן פונות בעיקר למרכיב המנייתי, אבל בקרנות הנאמנות, רק 20% מהכסף הם באפיקים המניתיים ו-80% הם במסלולים של פיקס אינקם ולהם אין תחליף בתעודות הסל. גם כאשר אומרים שקרנות לא מצליחות להביס את המדדים, בודקים בעיקר את מדד S&P500, אבל לא מדדים של אג"ח", מסביר פגוט.



לדבריו, הבנקים פועלים לחיסול נכסי קרנות הנאמנות, בין השאר על ידי מכירת מוצרים מובנים (סטרקצ'רים). "מה זאת מוצר מובנה - אין דבר פחות שקוף מזה. כל הסיפור של מוצר מובנה הוא חלופה לאותם 50 אלף שקל שמחפשים ניהול כסף, אבל זה בסך הכל גימיק שיווקי", אומר פגוט. "מה הם עושים? מזהים מצב קיצון, נייר שחטף, סחורה שהתממשה ב-40%-30%. אנשים הם גרידיים והבנקים בונים מוצר מובנה באמצעות קנייה אופציות המבוססות על המצב שנוצר. ללקוח הקצה אין מושג ירוק לגבי המוצר וזה רק בא למלא צורך 'גרידי'. זה לא ניהול כסף ויש לך כל הזמן מוצר בקנה, תמיד יש לך מצבי קיצון זה, ובתוך התהליך הזה לכאורה יש חלופה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully