וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רדוויז'ן: אנו פעילים בשווקים של מיליארדי דולרים שצפויים לצמוח ביותר מ-20% בשנה, במהלך השנים הקרובות

עומרי כהן

11.10.2006 / 13:30

בועז רביב: "שוק ההון עדיין לא מסוגל להעריך עד הסוף את הפוטנציאל הטמון בחברה; ההשקעה במניית רדויז'ן הופכת למעוטת סיכונים באופן יחסי"; זרקור על המניות הישראליות בוול סטריט



על רקע התוצאות המאכזבות שמציגה חברת רדוור בשנה האחרונה, הפכה אחותה לקבוצת רד תקשורת, , לחברה המובילה בקבוצה שהקימו האחים יהודה וזוהר זיסאפל. רדוויז'ן מוכרת יותר מרדוור, שיעורי הרווחיות התפעולית והרווחיות הנקייה שלה גבוהים יותר משל אחותה, והיא נהנית מיציבות פיננסית חזקה בעזרת קופת מזומנים של כ-140 מיליון דולר. האחים זיסאפל ורד תקשורת מחזיקים יחדיו בכ-15% מרדוויז'ן.



רדוויז’ן מתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת לביצוע שיחות ועידת וידיאו - בחדרי ישיבות, במכשירי סלולריים מדור שלישי ועל גבי שולחן העבודה במחשב האישי. החדירה העקבית של תחום שיחות הוועידה בוידיאו לעולם התקשורת בשנים האחרונות, מצמיחה בעקביות גם את ביצועיה של רדוויז'ן. במחצית הראשונה של 2006 צמחו מכירותיה ב-25% ל-42.1 מיליון דולר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי גדל באותה התקופה ב-13% ל-6.1 מיליון דולר. את הרבעון השלישי של השנה היא מצפה לסיים עם הכנסות של 23.2 מיליון דולר ורווח נקי של 3.4 מיליון דולר.



החברה נסחרת כיום בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי של כ-380 מיליון דולר בדילול מלא. בכיסא המנכ"ל יושב בשנה האחרונה בועז רביב, לאחר שהחליף בתפקיד את גדי תמרי. רביב הצטרף לרדוויז'ן בשנת 2000 ומילא מאז מגוון של תפקידים בחברה.



מהן נקודות הציון העיקריות שנרשמו בפעילות החברה בשנה האחרונה?



"במהלך השנה האחרונה הגענו לכמה ציוני דרך משמעותיים מאוד לחברה. השלמנו השקה מוצלחת של הדור החמישי של מוצרי ועידת הוידיאו שלנו, אשר משמרים אותנו בעמדת מובילות טכנולוגית בשוק; זכינו במכרז הגדול ביותר שערך משרד ההגנה האמריקאי לאספקת ציוד רשת לשיחות ועידת וידיאו, בהיקף של כ-8 מיליון דולר; הרחבנו משמעותית את רשת השותפים והמפיצים של המוצרים שלנו, בעזרת שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, וכן עם Aethra ו-LifeSize - שתי חברות מובילות בתחום ועידת הוידיאו. בנוסף רכשנו את FVC האמריקאית, שפעלה בתחום שיחות ועידת הוידיאו משולחן העבודה (Desktop) במחשב האישי".



מהו החוזה החשוב ביותר עליו חתמתם במהלך השנה אחרונה?



"החוזה החשוב ביותר בתעשייה השנה, הן בהיקפו והן במורכבותו, היה הקמת רשת תקשורת הוידיאו של משרד ההגנה האמריקאי על בסיס רשתות IP. רדויז'ן זכתה בחוזה זה וסיפקה יחד עם סיסקו ונורת'רופ גרומן מערכות לקיום שיחות ועידה, Gateways, ומערכת ניהול התקשורת. היקף החוזה עבור רדויז'ן היה כ-8 מיליון דולר, כאשר היקף הפרויקט כולו הסתכם בכ-60 מיליון דולר. זהו החוזה הגדול בתעשייה מאז ומעולם".



מדוע כדאי להשקיע במניית החברה?



"רדוויז'ן נמצאת בעמדת מובילות בארבעת התחומים שבהם היא פעילה, וכולם תחומים עם פוטנציאל גידול משמעותי בשנים הקרובות. כיוון ששוק זה עודנו במצב נישתי, שוק ההון עדיין לא מסוגל להעריך עד הסוף את הפוטנציאל הטמון בחברה. רדוויז'ן פועלת במספר תחומים. הראשון שבהם הוא תחום שיחות הוועידה, בו אנו הראשונים לאפשר שיחות ועידה ב-High Definition (איכות שידור גבוהה), מה שמעמיד אותנו בעמדה מרכזית בשוק המתפתח.







התחום השני הוא מיזוג ושיתוף בשיחות הוידיאו, בו מנוע הוידיאו של רדוויז'ן הוא מרכיב מפתח ייחודי בפתרון שלם. לצורך מימושו אנו חוברים לענקיות התעשייה, בהן סיסקו ומיקרוסופט. תחום שלישי נוגע לתקשורת הוידיאו בדור השלישי (3G) בסלולר, בו אנו מציעים מוצרי רשת מובילים ואפליקציות ייחודיות, כגון שיחות וידיאו בין המחשב האישי למכשיר הטלפון הנייד. התחום הרביעי שבו עוסקת חטיבת ה-TBU שלנו, הוא תחום הטכנולוגיות לתקשורת IP. טכנולוגיות אלו משולבות ומהוות מרכיב מהותי במרכזיות, בשרתים, בטלפונים במכשירי טלפון לביצוע שיחות וידיאו (Videophones) ובמוצרי תקשורת מתקדמים של ענקי התעשייה".



מי הם המתחרים העיקריים שלכם?



"בכל אחד מהתחומים שבהם פועלת החברה, פועלים גם מתחרים. כאשר לדוגמא, בתחום שיחות הוועידה בחדרי ישיבות, המתחרות הבולטות הן פוליקום האמריקאית וטנדברג הנורווגית".



מהו היקף השוק שבו אתם פועלים? מהן תחזיות האנליסטים לצמיחת השוק בעתיד?



"היקף השווקים השונים שבהם אנו פעילים נאמד במיליארדי דולרים, ותחזיות הגידול של אנליסטים שונים הן מעל ל-20% בשנה, במהלך השנים הקרובות".



אילו סיכונים כרוכים בהשקעה במניית החברה?



"עבור רדוויז'ן, השאלה לגבי שוק שיחות הוועידה בוידיאו הינה 'מתי' ולא 'האם'. עבור משקיע לטווח קצר, ההשקעה ברדוויז'ן יכולה להוות סיכון כי לא ברור מתי שוק זה יפרוץ. לעומת זאת, רדויז'ן מציגה בשנים האחרונות רווחיות וצמיחה עקבית, ביחד עם מצב פיננסי איתן. לפיכך, ההשקעה במניית רדוויז'ן הופכת למעוטת סיכונים באופן יחסי".



מהן התוכניות לשימוש בקופת המזומנים הדשנה של החברה?



"בשנים האחרונות רדוויז'ן השתמשה בקופת המזומנים לצורך רכישת חברות ורכישת יתרון טכנולוגי. אם יהיו בפנינו הזדמנויות מתאימות - נעשה זאת שוב. כמו כן החברה החלה בתוכנית לרכישת מניות של עצמה (Buyback)".



מה מדיניות התגמול הנוכחית של החברה? האם ממשיכים לחלק אופציות כבשנים עברו, או שהוקטנו ההיקפים? האם מחפשים חלופות אחרות כדוגמת מניות חסומות?



"החברה ממשיכה בחלוקת אופציות כחלק מתוכנית התגמול לעובדים, אך בהיקף קטן יותר".



מהן מגמות השכר בענף - האם יש מגמת עלייה או שרמות השכר נשארות ללא שינוי?



"ללא ספק, ניכרת עלייה בשכר מהנדסים מנוסים בתעשייה".



כמה עובדים מועסקים בחברה והאם מגייסים עובדים נוספים?



"החברה מעסיקה כ-420 עובדים ברחבי העולם, ומגייסת אנשי פיתוח בישראל".



איזו שיטת גיוס הכי יעילה? האם שיטת חבר מביא חבר זוכה לתגמול?



"חבר מביא חבר היא אכן אחת משיטות הגיוס המוצלחות. שיטה זו מבטיחה שיעור מועמדים רלוונטי גבוה משיטות אחרות, ואנו אכן מתגמלים עובדים שחברם גויס בהצלחה לחברה".



האם עובדים ממשיכים לרצות רכב בליסינג (לקראת הרפורמה הצפויה במיסוי - העלאת ההפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully