וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-חיאת: חמאס מוכן להכיר בהסכמים שנחתמו; מוכן גם לניהול מו"מ בין עבאס לישראל

יואב שטרן

11.10.2006 / 17:56

לפי הדיווח, משעל והנייה הסכימו לייפות את כוחו של יו"ר הרשות לשאת ולתת עם ישראל למשך שנתיים



חמאס הסכים להכיר בהסכמים שנחתמו בעבר על ידי הרשות הפלשתינית, ולייפות את כוחו של יו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן), לנהל משא ומתן עם ישראל למשך שנתיים. כך דיווח היום (רביעי) העיתון "אל-חיאת" המתפרסם בלונדון מפי מקורות פלשתיניים בדמשק.



לדברי המקורות, עמדת הארגון, השונה באופן מהותי מעמדתו הקודמת, הושגה בעקבות התייעצויות בין יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לראש ממשלת הרשות הפלשתינית, איסמעיל הנייה בתחילת השבוע. עוד אמרו המקורות כי העמדה החדשה נוסחה במסמך שנשלח לשר החוץ הקטארי, חמד בן ג'אסם אל תאני. בעקבות הסכמת חמאס הגיע אל תאני ביום שני לעזה, בניסיון לתווך בין פתח לחמאס ולהקים ממשלת אחדות ברשות.



לפי הדיווח ב"אל-חיאת" נכשלו בסופו של דבר מאמציו של שר החוץ הקטארי, משום שאנשי חמאס דחו את דרישות אבו מאזן לכלול בקווי היסוד של ממשלת האחדות קריאה להקמת שתי מדינות וקריאה להפסקת הטרור.



חילופי האשמות בין פתח לחמאס לאחריות לכישלון היוזמה הקטארית



אתמול האשים יועצו של אבו מאזן, נביל עמר, את ראשי חמאס בניסיון להכניס שינויים יסודיים ביוזמה הקטארית, כדי להכשילה. מנגד, שר ההסברה בממשלת חמאס, יוסף רזקה, אמר במסיבת עיתונאים כי כמה מנהיגים בסביבתו של יו"ר הרשות "מנהלים קרבות תקשורתיים" נגד ממשלת חמאס, כדי לגרום לה "לאבד את עקרונותיה".



פגישות שר החוץ הקטארי, חמד בן ג'אסם אל תאני, נמשכו אתמול בעזה עד השעה שלוש לפנות בוקר. הוא נפגש פעמיים עם אבו מאזן ופעמיים עם ראש הממשלה איסמעיל הנייה. עמר אמר אתמול כי אבו מאזן בודק כעת אפשרות להחליף את ממשלת חמאס בממשלת טכנוקרטים, או לקיים בחירות חדשות.



אתמול הדגישו כל הגורמים, כי אף שלא סוכם נוסח שיאפשר הקמת ממשלת אחדות, המגעים בין הצדדים נמשכים. דובר הממשלה, ראזי חמד, הסביר ששר החוץ הקטארי ימשיך במגעים עם גורמים חיצוניים, וכי הוא ידע היטב מהן הדרישות האמריקאיות להסרת המצור על הממשלה. אבו מאזן מצדו קיים אתמול שיחת עדכון עם מנהיגים רבים בעולם הערבי.



בינתיים כמעט שהוקפאו המאמצים המצריים לקירוב עמדות הצדדים. שר החוץ המצרי, אחמד אבו ריט, תקף אתמול חריפות את ממשלת חמאס. בראיון לעיתון המצרי "אל-אהראם" הוא האשים את חמאס בדחיית יוזמת השלום הערבית, ואמר: "שחמאס יחפש לעצמו פתרון. על ראשי חמאס לשאת באחריות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully