וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות במגזר הברוקרים המקוונים בוול סטריט בעקבות כניסת בנק אוף אמריקה לענף

סוכנויות הידיעות

11.10.2006 / 22:03

מניות אי-טרייד ואמריטרייד נופלות כ-10%; צ'רלס שוואב מאבד 5%



מניות הברוקרים המקוונים בוול סטריט רושמות ירידות בעקבות הודעת בנק אוף אמריקה, הבנק המסחרי השני בגודלו בארה"ב, על כוונתו להתחיל לפעול בתחום. מניית צ'רלס שוואב (סימול SCHW), ברוקר הדיסקאונט המוביל בארה"ב במונחי נכסים, יורדת ב-5.1%; מניית אי-טרייד פייננשל, הברוקר המקוון הרביעי בגודלו בארה"ב, צונחת 9.4%; אמריטרייד, הברוקר המקוון השלישי בגודלו, מאבד 10.2%.



בנק אוף אמריקה (סימול BAC) הודיע היום כי חטיבת הברוקראז' שלו תציע מסחר אלקטרוני בחינם למשקיעים פרטיים המפקידים לפחות 25 אלף דולר בבנק. זהו המהלך האחרון במלחמת המחירים בין הברוקריות המקוונות. ההצעה תקפה מיידית בצפון מזרח ארה"ב, ותיכנס לתוקפה ברחבי ארה"ב באביב הקרוב.



התחרות בין הברוקריות המקוונות הובילה לסדרת הורדות מחירים עבור עסקות מניות בסיסיות בשנה האחרונה, בהמשך למגמה ארוכת שנים שהפכה את מכירות וקניית המניות לסחורה בפני עצמה. ברוקריות מובילות כמו צ'רלס שוואב, אי-טרייד פייננשל ואמריטרייד, סופגות את השחיקה היציבה בהכנסותיהן מעמלות. הברוקריות נאלצות להרחיב את מחלקות המחקר והתכנון הפיננסי, על מנת לשמר ולמשוך לקוחות.



הברוקריות גם מקדמות חשבונות הגובים עמלות בהתבסס על נכסים ומסחר בלתי מוגבל, עם דגש עם ייעוץ וניהול תיק השקעות. בעיקר מתמקדות הברוקריות במשפחות אמידות, שלרוב מספקות את העמלות הגבוהות ביותר.



חברות פיננסיות כבר ניסו בעבר להדיח את חברות וול סטריט ממקומן באמצעות הצעת מסחר בחינם. אמריקן אקספרס קידמה חשבון ברוקראז' בצירוף פעולות מסחר ללא עמלות ב-1999, אך הפסיקה את הניסוי על רקע ביקוש מועט מדי. אך בנק אוף אמריקה מהמר כי לקוחות יהיו מעוניינים לבצע השקעות באמצעות בנק בעל 5,700 סניפים ברחבי ארה"ב.



"לקוחות מעריכים את הפשטות והנוחות של מוסד פיננסי יחיד ואמין עבור כל פעילות הבנקאות וההשקעות שלהם", אומר ליאם מקגי, נשיא חטיבת הצרכנים העולמית והעסקים הקטנים בבנק אוף אמריקה. לבנק 20 מיליון לקוחות בנקאות מקוונת, לעומת 1.6 חשבונות ברוקראז'. התכנית החדשה אינה נוגעת למסחר באופציות, רישום מניות, העברת חשבונות ומספר פעולות נוספות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully