וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל": שותפו לשעבר של נעם גוטסמן בחברת קרנות הגידור GLG מקים קרן גידור חדשה בשווייץ

TheMarker

11.10.2006 / 19:26

פיליפ ג'ברה נקנס מוקדם יותר השנה ב-1.4 מ' ד' על ידי רשות ני"ע בבריטניה בגין ניצול לרעה של השוק



פיליפ ג'ברה, שותפו לשעבר של הישראלי נעם גוטסמן בחברת קרנות הגידור הבריטית GLG, הצליח להשיג מימון להקמת קרן גידור חדשה בשווייץ. זאת, לאחר שנקנס מוקדם יותר השנה על ידי רשות ני"ע בבריטניה (FSA) בגין ניצול לרעה של השוק והפרת כללי המסחר. כך לדברי מקורבים, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". שורה של משקיעים כבר התחייבו להשקיע בקרן החדשה, אשר עשויה לגייס יותר מ-2 מיליארד דולר, ובנק UBS השווייצי ישמש כברוקר העיקרי של הקרן, אמרו המקורות.



FSA קנסה בחודש פברואר את קרן GLG ואת ג'ברה בסכום של 750 אלף ליש"ט (1.4 מיליון דולר) כל אחד בגין ניצול לרעה של השוק והפרת כללי המסחר בשוק במסגרת עסקה באג"ח של סומיטומו מיטסוי פייננשל היפאני בפברואר 2003. חקירה שערך ה-FSA העלתה, כי ג'ברה סחר לפי מידע שניתן לו על ידי בנק ההשקעות גולדמן סאקס על עסקה של בנק סומיטומו מיטסוי פייננשל גרופ היפאני. ג'ברה ערער על ההחלטה, אולם בהמשך ביטל את הערעור.



ג'ברה אינו מתכנן להגיש בקשה לחידוש רישיונו כסוחר בבריטניה בזמן הקרוב, אמר מקורב. עם זאת, החוק השווייצי מאפשר לו לסחור במדינה גם ללא אישור ה-FSA.



קרן הגידור החדשה שמקים ג'ברה צפויה להשיק שלוש קרנות שונות אשר ישקיעו באג"ח להמרה ובמניות. עם זאת, ג'ברה אינו צפוי להתחיל בעבודתו בקרן החדש לפני סוף השנה - אז תסתיים תקופת הצינון שלו הקבועה בחוזה עם GLG.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully