וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הקנדית פטרומד קיבלה היתרי חיפוש גז ונפט מול חופי ישראל

שרון קדמי

11.10.2006 / 20:42

על פי הודעתה של פטרומד, היא מתכוונת לסייע לישראל להשתחרר מהתלות ביבוא נפט וגז



חיפושי הגז והנפט מול חופי ישראל צוברים תאוצה. חברת פטרומד הקנדית הודיעה כי קיבלה היתרי חיפוש מול חופי ישראל באיזור חיפה, באתר "שרה". יו"ר ומנכ"ל פטרומד, חגי אמיר, הודיע על קבלת ההיתר, שכולל שטח של 3,500 ק"מ. פטרומד, הפועלת מקנדה ומחזיקה משרדים בלונדון ובתל אביב, נרשמה באחרונה למסחר בבורסה של פרנקפורט.



על פי הודעתה של פטרומד, היא מתכוונת לסייע לישראל להשתחרר מהתלות ביבוא נפט וגז. לדברי אמיר, מדינת ישראל צורכת מדי יום למעלה מ-385 אלף חביות נפט, מתוכן היא מפיקה פחות מאלף - מה שלדברי אמיר יוצר גרעון יומי של כ-14 מיליון דולר.



התקציב הראשוני של החברה, על פי הודעתה, עומד על כ-17.2 מיליון דולר המתוכננים לצאת אל הפועל בראשית 2008. בכוונת החברה למצות את ההיתר שקיבלה, ועל סמך הממצאים לקבל רישיון חיפוש ולאחריו חזקה על השטח, לתקופה של 30 שנה.



בישראל ניתנות שלוש זכויות נפט ממשלתיות: היתר או היתר מוקדם - זכות הניתנת לאיסוף נתונים שיובילו להגדרת סיכויים למציאת פחממנים בשטח מוגדר, והגשת תוכנית עבודה בהגבלת זמן של שנה וחצי לכל היותר; רשיון - זכות להגדיר מטרות לקידוח ולקדוח אותן בהגבלה של 7-3 שנים; וחזקה - קבלת זכויות לבלעדיות על חלק משטח הרשיון, להפקת נפט ו/או גז לתקופה של 70-30 שנה.



לפני כחצי שנה חתם שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, על צו המאפשר את פתיחת הים לחיפושי נפט. הצו החדש שנחתם מבטל את הצו הקודם מיוני 2000, אשר "סגר את הים" לחיפושי נפט. סגירת הים נבעה בזמנו מצורך של משרד התשתיות לבדוק אפשרות שינוי בחוק הנפט, אשר היה אמור להגדיל את התמלוגים לקופת המדינה בעקבות תגליות הגז הטבעי מול חופי אשקלון ועזה בשנים 1999-2000.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully